Heb je problemen met Netflix? Zo los je ze op
Gepubliceerd op 12/12/2022 in Gouden tips van…
Netflix is 's werelds populairste streamingplatform, maar het is nog steeds gevoelig voor bugs. Ervaar jij problemen met Netflix? Lees dan hier hoe je ze kan oplossen.
Een zwart scherm, verbindingsproblemen, vastlopen: problemen op Netflix kunnen zeer uiteenlopend zijn. Als je ermee te maken krijgt, moet je de trucs kennen om ze op te lossen. Hier zijn onze tips voor de meest voorkomende problemen op Netflix.
1. Kan geen verbinding maken met Netflix: wat moet ik doen?
Het kan zijn dat wanneer je Netflix opent op je browser of via de app, je niet meer ingelogd bent en je je wachtwoord niet meer weet. Geen paniek, zoals bij elke website kan je het herstellen. Dit moet je doen:
- Surf naar netflix.com/loginhelp.
- Selecteer de manier waarop je je wachtwoord wil opvragen: via e-mail of sms.
- Voer dan je e-mailadres of telefoonnummer in.
- Je ontvangt nu een sms of mail met een code die je moet gebruiken om je wachtwoord te herstellen.
Als je het aan het account gekoppelde mailadres vergeet, is dat wat problematischer. Hier is hoe je dat probleem oplost:
- Surf opnieuw naar netflix.com/loginhelp.
- Klik deze keer op "Ik ben mijn e-mail of telefoonnummer vergeten".
- Vul een aantal gegevens in: achternaam, voornaam en het creditcardnummer van je account.
- Klik op "Zoeken naar account".
2. Verbindingsproblemen
Maar zelfs als je ingelogd bent, kan je bij het starten van Netflix nog steeds de foutmelding "We hebben problemen met de verbinding met Netflix" krijgen. Dat is een vrij algemeen probleem en hier zijn enkele manieren om het op te lossen:
- Start het apparaat waarop je Netflix gebruikt (computer, smartphone, tablet) opnieuw op.
- Start je modem of router opnieuw op.
- Het kan een probleem zijn met de Netflix-app, dus probeer verbinding te maken met de webversie via Netflix.com.
- Verwijder indien nodig de Netflix-app en installeer hem opnieuw.
- Als je Netflix via 4G gebruikt, probeer dan over te stappen op een stabiel en betrouwbaar wifi-netwerk.
- Log uit bij Netflix en log weer in.
- Controleer of je je laatste maandelijkse termijnen hebt betaald.
3. Streamingprobleem op Netflix
Je hebt toegang gekregen tot de Netflix-catalogus, je hebt een film of serie gestart, maar de video is van slechte kwaliteit? Dat kan je zo oplossen:
- De eenvoudigste oplossing kan zijn om de Netflix-applicatie opnieuw op te starten.
- Zorg voor een internetverbinding van goede kwaliteit. Onder de 3MB per seconde is je verbinding onvoldoende, zelfs voor streamen aan lage kwaliteit.
- Sluit zo min mogelijk apparaten aan op je wifi-netwerk en download niets terwijl je Netflix kijkt.
- Start je modem of router opnieuw op.
4. Een zwart scherm op Netflix
Als je Netflix gebruikt op je smart-tv, heb je misschien last van het beroemde zwarte scherm: het geluid werkt, maar je hebt gewoon geen beeld. In dit geval is het een kleine bug in je tv. Om dit probleem op te lossen, schakel je je smart-tv uit en haal je de stekker eruit. Laat de stekker er 5 minuten uit. Sluit hem dan weer aan, zet hem aan en start Netflix. Start een film of serie om te zien of het probleem is opgelost.
5. Alle Netflix-foutcodes en wat ze betekenen
Het is mogelijk dat midden in een kijksessie een foutmelding op het scherm verschijnt die aangeeft dat Netflix een probleem heeft. Er zijn er verschillende en elk heeft zijn eigen betekenis. Hier zijn ze:
- Foutcode NW-2-5: Deze code duidt op een probleem met de internetverbinding. Zorg ervoor dat je nog steeds verbonden bent met het internet en dat al je kabels zijn aangesloten.
- Foutcode P01: Deze code verschijnt alleen voor gebruikers die een Netflix-abonnement hebben afgesloten via een operator. Als het bij je thuis verschijnt, probeer dan je modem opnieuw op te starten en controleer of er geen probleem is met het netwerk.
- Foutcode m7353-5101: Deze code verschijnt alleen als je Netflix gebruikt op je computer. Het geeft aan dat er een probleem is opgetreden door een extensie in je browser. Probeer in dit geval enkele extensies uit te schakelen, de browser te updaten of de computer opnieuw op te starten.
- Foutcode m7361-1253: Nog een code die alleen op een computer verschijnt. Het wijst op een verbindingsprobleem. Probeer de browser bij te werken of de computer opnieuw op te starten om het probleem te verhelpen.
- Foutcode UI3012: Dit is een soortgelijke code als de vorige.
- Foutcode F7701-1003: Deze code is voor gebruikers die Netflix gebruiken op de Firefox-browser. Normaal gesproken zie je het volgende bericht: "Onze excuses voor deze onderbreking. We hebben problemen met het opstarten van Netflix. Controleer of je de laatste versie van Firefox gebruikt en probeer het dan opnieuw." Om het probleem op te lossen, kan je verschillende dingen proberen: private browsing afsluiten, cookies accepteren of Firefox bijwerken.
- Foutcode M7361-1253: Dit probleem heeft meestal te maken met de netwerkverbinding. Je kan proberen je computer opnieuw op te starten of je browser en Netflix-gerelateerde toepassingen bij te werken.
Nog steeds problemen? Neem contact op met een Netflix-adviseur
Als je een probleem hebt op Netflix en je komt er niet uit, dan is er nog een oplossing: neem contact op met een speciaal opgeleide Netflix-adviseur om je te helpen. Ga via de Netflix-app naar je profielpagina en ga naar het menu 'Help'. Je kan kiezen uit twee opties: "Bellen" of "Chatten". Deze opties bestaan ook via de officiële website van Netflix. Ga gewoon naar de pagina "Helpcentrum" en klik op "Bel ons" of "Start Live Chat" onderaan de pagina.
Om te genieten van alles wat Netflix te bieden heeft, kies je voor Flex ! Stel je pakket samen volgens jouw behoeften. Je hebt alles wat je nodig hebt: een onbeperkte internetverbinding thuis, mobiel abonnement naar keuze, tv en toegang tot de Pickx-applicatie. En bovendien kan je Netflix toevoegen aan je opties.
Sophie
Het web en apps, dat zijn m’n grootste passies. Yep, ik hoor ook bij de FOMO-club. Je zal me dus nooit zonder m’n smartphone zien! #friends #family #travels #web #popculture #graphicdesign #art #fun