Proximus Assistant - Artificiële intelligentie ten dienste van onze klanten
Gepubliceerd op 27/02/2024 in Service
In een voortdurend evoluerende digitale wereld positioneert Proximus zich als pionier onder de Belgische operatoren met de lancering van zijn gloednieuwe virtuele assistent: Proximus Assistant. Dankzij deze belangrijke vooruitgang op het vlak van artificiële intelligentie genieten onze klanten van een optimale en gepersonaliseerde service.
Artificiële intelligentie in de klantenservice in België en in het buitenland
Per definitie verwijst artificiële intelligentie naar een verzameling van theorieën en technieken die gebruikt worden om computerprogramma's te ontwikkelen die bepaalde eigenschappen van menselijke intelligentie, zoals redeneren, plannen en creativiteit, kunnen nabootsen of reproduceren. Enkele van de meest in het oog springende voorbeelden op dit moment zijn Chat GPT voor copywriting, Notion AI voor gegevensverwerking en Midjourney voor het creëren van afbeeldingen.
Artificiële intelligentie opent een wereld van mogelijkheden en is veelbelovend voor het verbeteren van de klantenservice. Digitale reuzen zoals Google en Facebook, opkomende start-ups en de hele Belgische telecomsector investeren al fors in deze toekomst. Chatbots zijn bijzonder populair, net als berichtendiensten zoals Whatsapp of Messenger, waarmee klanten rechtstreeks vragen kunnen stellen. Dankzij artificiële intelligentie zullen de wachttijden en de kwaliteit van de geboden hulp binnenkort aanzienlijk verbeteren.
De voordelen van artificiële intelligentie voor onze klanten
Met de komst van artificiële intelligentie kunnen onze klanten nu genieten van assistentie die 24/7 beschikbaar is. Je hoeft niet meer in de rij te wachten om een medewerker te spreken: als voicebot of chatbot beantwoordt Proximus Assistant jouw vragen onmiddellijk. Deze toegankelijkheid waarborgt directe hulp, zonder stress.
Of het nu gaat om een technische vraag of informatie over onze producten en diensten, Proximus Assistant beantwoordt jouw vraag of brengt je in contact met de specialist die je het best kan verder helpen.
Artificiële intelligentie voor vereenvoudiging
Artificiële intelligentie kan ook mensen helpen die minder vertrouwd zijn met technologie. De virtuele assistent selecteert en organiseert informatie zodat je ze gemakkelijker kunt raadplegen en begrijpen. Proximus Assistant begrijpt jou dankzij spraakherkenning om nadien vragen op een gepersonaliseerde manier te beantwoorden.
Bij Proximus willen we onze klanten de best mogelijke ervaring bieden. Met de introductie van Proximus Assistant luiden we een nieuw tijdperk in op het vlak van klantenservice.
Ontdek Proximus Assistant vandaag nog en vereenvoudig jouw klantenervaring met Proximus.
Team Proximus
Ons team houdt je op de hoogte over onze producten en diensten alsook over de laatste trends en innovaties.