Zeg niet langer Belgacom, want #wijzijnproximus
Gepubliceerd op 22/06/2015 in Uit eerste hand
Proximus is voortaan de bedrijfsnaam voor klanten, leveranciers en medewerkers en niet langer Belgacom. Ook op de beurs staat het aandeel genoteerd als “PROX” in plaats van “BELG”.
“Deze naamsverandering is voor het grote publiek intussen geen echte verrassing meer. Ze is het sluitstuk van onze rebranding en kadert in onze ambitie om tegen 2016 weer aan te knopen met duurzame groei,” aldus CEO Dominique Leroy.
Naamsverandering
In september 2014 bracht Belgacom alle producten en diensten onder één commercieel merk, Proximus, met de belofte klanten altijd dichtbij te brengen bij wat voor hen belangrijk is met een aantrekkelijk aanbod van innoverende diensten en producten. Een belangrijke stap voor de toekomst van een veranderend bedrijf, op weg naar groei. In de dagen en weken na de commerciële rebranding waren de reacties van klanten, leveranciers, stakeholders, investeerders en medewerkers unaniem positief. De naamsverandering van het bedrijf was dan ook een logische volgende stap.
Op voorstel van de Raad van Bestuur besliste de Buitengewone Algemene Vergadering op 15 april 2015 om haar maatschappelijke benaming (BELGACOM NV van publiek recht) te wijzigen in Proximus NV van publiek recht. Na bijna 23 jaar behoort de naam Belgacom tot de geschiedenis. Hiermee schakelt het bedrijf naar een hogere versnelling in het veranderingsproces, en tegelijk is het ook een vereenvoudiging in de communicatie.
Openingsbel op de beurs
Sinds vandaag is de beursnotering aangepast: het aandeel staat nu genoteerd als “PROX” in de plaats van “BELG”. Vanmorgen heeft CEO Dominique Leroy symbolisch de openingsbel geluid op Euronext Brussel, in aanwezigheid van Vicepremier en minister voor Ontwikkelingssamenwerking, Digitale Zaken, Telecom en Post Alexander De Croo.
De vlag hoog op de Proximus-torens
Vanmorgen werd ook de Proximus-vlag gehesen op de Proximus-torens.
Niet zomaar een vlag: dit exemplaar van zes bij vier meter werd op 15 april ondertekend door voorzitter Stefaan De Clerck en CEO Dominique Leroy, alsook door de aanwezige bestuurders en aandeelhouders. Vervolgens reisde ze 2 maanden lang rond in de verschillende bedrijfsgebouwen verspreid over het land om de 14.000 medewerkers de kans te geven de vlag te signeren.
Deze vlag - hoog op de torens – is een symbool voor een bedrijf in verandering en een engagement van Proximus en zijn medewerkers om altijd dicht bij de klant te staan.
Nieuwe website
De naamsverandering voor klanten, leveranciers en medewerkers gaat effectief in op 22 juni. Vanaf dan is alle bedrijfsinformatie te vinden op de nieuwe corporate website www.proximus.com (i.p.v. www.belgacom.com). Voor producten en diensten kunnen klanten terecht op www.proximus.be.
Peter
Internet en communicatie zijn mijn passie! Ik ben een enorme fan van ons merk.