Met deze 7 tips krijgt je zaak een professioneel imago
Gepubliceerd op 02/08/2019 in Tech, tips & tricks
Om met een kleine zaak de concurrentie het hoofd te bieden, moet je in de eerste plaats op een positieve manier opvallen. Je hebt het imago van je onderneming ook zelf in de hand. Met deze zeven tips zal je bij je klanten in één klap heel professioneel overkomen.
1. Zorg voor een goede website
De meerderheid van de klanten ontdekt tegenwoordig een zaak via het internet. Dus moet je online zeker aanwezig zijn. Een professionele website is bijvoorbeeld aangepast om hoog te scoren via zoekmachines. Maar het is ook een handige verzameling van belangrijke informatie waar klanten naar op zoek kunnen zijn.
Zorg dat je producten of diensten duidelijk te zien zijn op je website. Voorzie ook een opvallende plaats voor je contactgegevens, zoals je adres, telefoonnummer, e-mailadres, enzovoort. Aangezien je website een soort online etalage is, kan je ze zelf aankleden om je zaak een positieve indruk te geven. Getuigenissen van tevreden klanten kunnen nieuwe klanten misschien over de streep trekken.
Een goede website hoeft helemaal niet uitgebreid te zijn en kan je zaak zeker tot bij een breder publiek brengen. Denk maar aan pagina waarop je openingsuren staan, de mogelijkheid om online te reserveren, of gewoon een overzicht van je contactgegevens zodat klanten je gemakkelijk kunnen bereiken.
En als je zelf van IT niet veel kaas hebt gegeten, kan je dit natuurlijk uitbesteden aan een professional. Het is sowieso een van de beste investeringen die je kunt doen. Met Bizz Online zal een persoonlijk toegewezen digitaal expert zich over de ontwikkeling en het onderhoud van je site ontfermen.
2. Kies voor een herkenbaar logo
Het logo van je zaak is meer dan een afbeelding op de homepagina van je site. Het stelt je merk voor en is voor veel klanten het eerste herkenningspunt. Zo staat je logo ook op je kanalen op de sociale media, op naamkaartjes, op brochures en zelfs op je facturen.
Ook dit is een taak die je zeker kunt uitbesteden aan een professioneel designer. Net zoals de naam van je zaak is dit iets wat je na een tijdje niet gemakkelijk kunt vervangen. Een verzorgd logo zal het imago van je zaak zeker ten goede komen.
3. Geef je zaak een duurzaam imago
Een professioneel imago kan een extra impuls krijgen als het een groen tintje heeft. Alles draait tegenwoordig rond duurzaamheid en je mag dit soort initiatieven gerust wat meer aandacht geven. Is je productie bijvoorbeeld duurzaam? Of engageert je zaak zich om te recycleren? Veel klanten zullen die waarden met je delen en ze kunnen zelfs doorslaggevend voor hun uiteindelijke keuze zijn.
4. Beheer je telefonische communicatie
E-mail is handig, maar in de meeste gevallen geef je toch de voorkeur aan telefonisch contact met je klanten. Alleen is het niet altijd gemakkelijk om via de telefoon bereikbaar te zijn wanneer je met een klein team werkt of vaak op de baan bent. Een telefooncentrale is de ideale oplossing om je klanten 24/7 professioneel te onthalen en snel met de juiste persoon door te verbinden.
Met Bizz Call Connect heb je alle mogelijkheden van een telefooncentrale. Je stelt zelf in hoe klanten worden ontvangen en wanneer ze worden doorgeschakeld. Je beschikt ook over een voicemail waarop ze hun vraag kunnen stellen.
5. Maar zorg ook dat je per e-mail goed bereikbaar bent
Sommige klanten zullen mogelijk toch de voorkeur aan e-mail geven. Het is natuurlijk een gemakkelijke manier om snel te communiceren. Zorg dan ook dat je e-mailadres herkenbaar is en de naam van je zaak bevat. Natuurlijk moeten ook je berichten zelf professionaliteit uitstralen. Hoe je dat doet? Lees hier onze 12 tips!
6. Geef je klanten een algemeen telefoonnummer
Je zaak beschikt ongetwijfeld al over een algemeen e-mailadres waar klanten met vragen terechtkunnen, maar heb je al een algemeen telefoonnummer? Zeker in een kleine onderneming delen collega’s vaak gewoon hun eigen nummer met klanten. Maar het is toch veel gemakkelijker als klanten via één nummer bij de juiste persoon terecht kunnen komen?
Bizz Call Connect werkt als een telefooncentrale, maar dan online. Al je oproepen worden professioneel beheerd, en je klanten hoeven enkel naar het algemene nummer van je zaak te bellen. Bovendien krijgen klanten ook enkel het algemene nummer te zien wanneer iemand van je collega’s hen zelf met z’n mobiele toestel belt. Je eigen nummer blijft dus vertrouwelijk.
7. Doe aan netwerken op evenementen in je sector
Onderschat de kracht van een goed netwerk niet! Neem af en toe zeker eens deel aan een evenement waar je nieuwe professionele contacten kunt ontmoeten. Verkondig je verhaal daar op een zo positief mogelijke manier. Het helpt als je een authentieke boodschap kunt vertellen. Een sterk netwerk verstevigt de reputatie van je zaak en zal ook het vertrouwen van je klanten vergroten.
En jij, heb jij als eens nagedacht over digitale oplossingen voor jouw bedrijf?
Business Booster helpt je om je bedrijf online lokaal te doen groeien, ongeacht jouw sector of jouw ambities.
Geniet van advies, begeleiding en een follow-up door een digitale expert bij elke fase.
Proximus Business
Jouw bron voor nieuws over telecommunicatie en ICT voor kmo’s