Proximus+ en je gsm-abonnement via je werkgever

Wordt je abonnement gedeeltelijk betaald door je werkgever en heb je de Proximus+ app? Dan heb je misschien nog wat vragen, zoals hoe in te loggen, waar je jouw factuur kunt terugvinden of je verbruik kunt nakijken. Gebruik de knoppen hieronder om meteen naar specifieke vragen per onderwerp te navigeren.

  • Login
  • Factuur
  • Abonnement
  • Extra diensten
  • Demo video

Login


 

Wil je het mobiele nummer via je werkgever opvolgen en beheren via Proximus+?

Stap 1: Proximus+ installeren

  • Was de MyProximus app al geïnstalleerd op je gsm? Dan werd Proximus+ automatisch geinstalleerd, tenzij je de automatische app-updates hebt uitgeschakeld.
  • Staat Proximus+ nog niet op je gsm? Scan de QR code hieronder:

    the blue ? Help icon

Stap 2: Proximus+ activeren

  1. Tik op het icoontje van Proximus+ dat na installatie op je toestel is verschenen.
  2. Aanvaard de voorwaarden als je dit nog niet deed.
  3. Om veiligheidsredenen moet je inloggen bij de eerste aanmelding op Proximus+:
    • Heb je al een MyProximus-account voor je gsm-nummer via werkgever? Ga verder met stap 4.
       Opgelet, een ander MyProximus-account waarmee je andere producten (bv. TV, internet of een privé gsm-nummer) beheert of een MyProximus Enterprise-account waarmee je de producten van je bedrijf beheert, kun je niet gebruiken om je gsm-nummer via werkgever te beheren.
    • Heb je nog geen MyProximus-account voor je gsm-nummer via werkgever? Maak er dan één aanNieuw venster .
  4. Kies voor de optie Ga door met MyProximus en gebruik de logingegevens van het MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever.

    In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
    Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

  5. Kies een pincode, dit wordt je toekomstige toegangscode voor Proximus+. Je kunt nadien ook login via vingerafdruk of gezichtsherkenning activeren.

Het is goed mogelijk dat je eerder kon inloggen in MyProximus zonder dat je hiervoor een gebruikersnaam of wachtwoord nodig had. Dit gebeurde op basis van je mobiele dataverbinding via het 4G of 5G-netwerk. Als je het gsm-abonnement via je werkgever wilt opvolgen, moet je omwille van veiligheidsredenen een MyProximus-account registreren. Hetzelfde geldt voor het opvolgen van je privé-abonnementen. Zo kun je op elk moment je verbruik opvolgen, je factuur bekijken en betalen of opties bestellen als je werkgever je hiervoor de bestelrechten heeft gegeven.

Heb je nog geen account? Maar er dan één aanNieuw venster met je professionele gsm-nummer en bij voorkeur je professionele e-mailadres.

 Opgelet, een ander MyProximus-account waarmee je andere producten (bv. TV, internet of een privé gsm-nummer) beheert of een MyProximus Enterprise-account waarmee je de producten van je bedrijf beheert, kun je niet gebruiken om je gsm-nummer via werkgever te beheren.

Het is goed mogelijk dat je naast je abonnement via je werkgever ook privé-klant bent bij Proximus en dus meerdere accounts beheert.

Dit heb je nodig:

  • Een MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever.
     Opgelet, een ander MyProximus-account waarmee je andere producten (bv. TV, internet of een privé gsm-nummer) beheert of een MyProximus Enterprise-account waarmee je de producten van je bedrijf beheert, kun je niet gebruiken om je gsm-nummer via werkgever te beheren.
  • Nog geen MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever? Maak er dan één aanNieuw venster .

Ga als volgt te werk:

  1. Open de Proximus+ app.
  2. Aanvaard de voorwaarden als je dit nog niet deed en tik op Ga door met MyProximus.
  3. Tik op  MyProximus onderaan het scherm, in de navigatiebalk.
  4. Je hebt nu 2 mogelijke scenario's:
    • Zie je bovenaan een gsm-nummer of naam staan? Dan ben je ingelogd op het MyProximus account dat hieraan gelinkt is.
      Ben je niet zeker? Tik op het  pijltje bovenaan in de navigatiebalk. Via het keuzemenu krijg je jouw huidige toegang te zien of zie je met welk account je momenteel bent ingelogd.
    • Zie je geen naam of gsm-nummer staan? Dit betekent dat je niet bent ingelogd. Tik op Let's go! om een MyProximus account te linken. Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord in van het account waarvan je de gegevens wilt zien.

      In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
      Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

Het is goed mogelijk dat je naast je abonnement via je werkgever ook privé-klant bent bij Proximus of dat je meerdere accounts wilt beheren (bv. je professioneel abonnement en dat van een familielid).

Dit heb je nodig:

  • Een MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever.
     Opgelet, een ander MyProximus-account waarmee je andere producten (bv. TV, internet of een privé gsm-nummer) beheert of een MyProximus Enterprise-account waarmee je de producten van je bedrijf beheert, kun je niet gebruiken om je gsm-nummer via werkgever te beheren.
  • Nog geen MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever? Maak er dan één aanNieuw venster .

Ga als volgt te werk:

  1. Open de Proximus+ app.
  2. Aanvaard de voorwaarden als je dit nog niet deed en tik op Ga door met MyProximus.
  3. Tik op  MyProximus onderaan het scherm, in de navigatiebalk.
  4. Je hebt nu 2 mogelijke scenario's:
    • Zie je bovenaan een gsm-nummer of naam staan? Dan ben je ingelogd op het MyProximus account dat hieraan gelinkt is. Ga verder met stap 5.
    • Zie je geen naam of gsm-nummer staan? Dit betekent dat je niet bent ingelogd. Tik op Let's go! om een MyProximus account te linken. Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord in van dit account en ga verder met stap 5.

      In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
      Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

  5. Ben je ingelogd met één van je accounts? Goed! Om een account toe te voegen tik op het  pijltje bovenaan in de navigatiebalk en vervolgens op Log in met een andere MyProximus account. Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord in van een ander account dat je wilt toevoegen.

    In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
    Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

  6. Is het je gelukt een extra account toe te voegen? Goed! Tik op het  pijltje bovenaan in de navigatiebalk. Via het keuzemenu krijg je jouw huidige toegang te zien en kun je switchen tussen accounts door een ander account uit de lijst selecteren.

Het is goed mogelijk dat je naast je abonnement via je werkgever ook privé-klant bent bij Proximus of dat je meerdere accounts beheert. Het is belangrijk dat de verschillende MyProximus accounts aangemaakt zijn met een verschillend e-mailadres.
Wil je bijvoorbeeld het verbruik opvolgen van je gsm-nummer via je werkgever? Gebruik dan je professionele e-mailadres. Heb je dit niet eerder gedaan? Geen probleem, je kunt dit eenvoudig wijzigen.

Dit heb je nodig:

  • Een MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever.
     Opgelet, een ander MyProximus-account waarmee je andere producten (bv. TV, internet of een privé gsm-nummer) beheert of een MyProximus Enterprise-account waarmee je de producten van je bedrijf beheert, kun je niet gebruiken om je gsm-nummer via werkgever te beheren.
  • Nog geen MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever? Maak er dan één aanNieuw venster .

Ga als volgt te werk:

  1. Open de Proximus+ app.
  2. Aanvaard de voorwaarden als je dit nog niet deed en tik op Ga door met MyProximus.
  3. Tik op  MyProximus onderaan het scherm, in de navigatiebalk.
  4. Log in met de gebruikersnaam en het wachtwoord van het account waarvoor je de gegevens wilt wijzigen.

    In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
    Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

  5. Tik bovenaan in de navigatiebalk op  Instellingen
  6. Tik op Beheer je account.
  7. Tik op Persoonlijke informatie.
  8. Vul bij E-mail/login het e-mailadres in dat je voor dit account wilt gebruiken.
  9. Krijg je de boodschap dat het e-mailadres al in gebruik is? Vraag een nieuw wachtwoord aanNieuw venster zodat je MyProximus met dit e-mailadres kunt gebruiken.
  10. Druk op Wijzigingen opslaan.
  11. Je ontvangt op dat e-mailadres een e-mail met een link ter bevestiging. Tik op deze link.
  12. Daarna kun je meteen met je nieuwe gebruikersnaam en bestaande wachtwoord inloggen.

    In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
    Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

Mogelijk ben je ingelogd in MyProximus met de inloggegevens van je MyProximus Enterprise account.

Een woordje uitleg:

MyProximus Enterprise is bedoeld voor jouw bedrijf, terwijl MyProximus er specifiek voor jou is.

Met een MyProximus Enterprise-account beheer je de producten, facturen en diensten van je bedrijf. Bijvoorbeeld, je beheert alle mobiele nummers van collega’s binnen je organisatie, de internet lijnen of technische incidenten. MyProximus Enterprise werkt enkel via PC of laptop, niet via de Proximus+ app.

Met een MyProximus-account kun je, via de Proximus+ app, enkel jouw persoonlijke producten beheren, of het nu het gsm-nummer is waarvoor je werkgever (gedeeltelijk) betaalt of internet of TV bij je thuis.

Het belangrijkste om te onthouden is dat de inloggegevens, inclusief het e-mailadres, voor MyProximus Enterprise moeten verschillen van die voor je persoonlijke MyProximus-account. Je zal dus met je MyProximus Enterprise gegevens niet kunnen inloggen op je MyProximus account of omgekeerd. Stel dat je al een MyProximus Enterprise-account hebt voor je bedrijf en je wilt ook toegang krijgen tot MyProximus voor je eigen gsm-nummer, privé of professioneel. In dat geval heb je een ander e-mailadres nodig dan dat van je bestaande MyProximus Enterprise-account.


Factuur


 

Het is goed mogelijk dat je via de Proximus+ app de factuur van je privé gsm-nummer ziet maar die van je professionele gsm-nummer niet.

Dit heb je nodig:

  • Een MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever.
     Opgelet, een ander MyProximus-account waarmee je andere producten (bv. TV, internet of een privé gsm-nummer) beheert of een MyProximus Enterprise-account waarmee je de producten van je bedrijf beheert, kun je niet gebruiken om je gsm-nummer via werkgever te beheren.
  • Nog geen MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever? Maak er dan één aanNieuw venster .

Ga als volgt te werk:

  1. Open de Proximus+ app.
  2. Aanvaard de voorwaarden als je dit nog niet deed en tik op Ga door met MyProximus.
  3. Tik op  MyProximus onderaan het scherm, in de navigatiebalk.
  4. Je hebt nu 3 mogelijke scenario's:
    • Zie je het gsm-nummer van het abonnement via je werkgever staan? Dan ben je ingelogd op het juiste account. Ga verder met stap 5.
    • Zie je een ander gsm-nummer staan? Tik op het  pijltje bovenaan in de navigatiebalk. Kies nu het account uit de lijst of kies log in met een andere MyProximus account. Ga verder met stap 5.
    • Zie je geen gsm-nummer staan? Dit betekent dat je niet bent ingelogd. Tik op Let's go! om je account te linken en ga dan verder met stap 5.
  5. Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord in van het account gelinkt aan het gsm-abonnement via je werkgever.

    In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
    Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

  6. Tik op  Facturen en vervolgens op Zie mijn rekeningen. Je krijgt een overzicht van al je facturen en kunt ze eenvoudig betalen.

Abonnement


 

Het is goed mogelijk dat je via de Proximus+ app het verbruik van je privé gsm-nummer ziet maar niet kunt zien hoeveel je gesurft, gebeld of ge-sms't hebt met je professionele gsm-nummer.

Dit heb je nodig:

  • Een MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever.
     Opgelet, een ander MyProximus-account waarmee je andere producten (bv. TV, internet of een privé gsm-nummer) beheert of een MyProximus Enterprise-account waarmee je de producten van je bedrijf beheert, kun je niet gebruiken om je gsm-nummer via werkgever te beheren.
  • Nog geen MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever? Maak er dan één aanNieuw venster .

Ga als volgt te werk:

  1. Open de Proximus+ app.
  2. Aanvaard de voorwaarden als je dit nog niet deed en tik op Ga door met MyProximus.
  3. Tik op  MyProximus onderaan het scherm, in de navigatiebalk.
  4. Je hebt nu 3 mogelijke scenario's:
    • Zie je het gsm-nummer van het abonnement via je werkgever staan? Dan ben je ingelogd op het juiste account. Ga verder met stap 5.
    • Zie je een ander gsm-nummer staan? Tik op het  pijltje bovenaan in de navigatiebalk. Kies nu het account uit de lijst of kies log in met een andere MyProximus account. Ga verder met stap 5.
    • Zie je geen gsm-nummer staan? Dit betekent dat je niet bent ingelogd. Tik op Let's go! om je account te linken en ga dan verder met stap 5.
  5. Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord in van het account gelinkt aan het gsm-abonnement via je werkgever.

    In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
    Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

  6. Tik op  Producten en vervolgens op Zie mijn producten.

Het is enkel mogelijk om data-opties toe te voegen als je werkgever je hiervoor de bestelrechten heeft gegeven. Contacteer je werkgever als je hier meer informatie over wilt.

Dit heb je nodig:

  • Een MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever.
     Opgelet, een ander MyProximus-account waarmee je andere producten (bv. TV, internet of een privé gsm-nummer) beheert of een MyProximus Enterprise-account waarmee je de producten van je bedrijf beheert, kun je niet gebruiken om je gsm-nummer via werkgever te beheren.
  • Nog geen MyProximus-account gelinkt aan het gsm-nummer via je werkgever? Maak er dan één aanNieuw venster .

Ga als volgt te werk:

  1. Open de Proximus+ app.
  2. Aanvaard de voorwaarden als je dit nog niet deed en tik op Ga door met MyProximus.
  3. Tik op  MyProximus onderaan het scherm, in de navigatiebalk.
  4. Je hebt nu 3 mogelijke scenario's:
    • Zie je het gsm-nummer van het abonnement via je werkgever staan? Dan ben je ingelogd op het juiste account. Ga verder met stap 5.
    • Zie je een ander gsm-nummer staan? Tik op het  pijltje bovenaan in de navigatiebalk. Kies nu het account uit de lijst of kies log in met een andere MyProximus account. Ga verder met stap 5.
    • Zie je geen gsm-nummer staan? Dit betekent dat je niet bent ingelogd. Tik op Let's go! om je account te linken en ga dan verder met stap 5.
  5. Geef de gebruikersnaam en het wachtwoord in van het account gelinkt aan het gsm-abonnement via je werkgever.

    In bepaalde gevallen, ontvang je een code via sms. Voer die code in.
    Niks gekregen? Ga na hoe je een code per smsNieuw venster kan krijgen.

  6. Tik op  Producten en vervolgens op Zie mijn producten.
  7. Tik op Voeg een optie toe.
  8. Selecteer de gewenste optie en tik op Bestel. De kostprijs van de optie hangt af van de overeenkomst met je werkgever.

Extra diensten


 

Ontdek de pluskant van de Proximus+ app die je bijstaat in je dagdagelijkse bezigheden. Je kunt enkel gebruik maken van deze extra diensten door je aan te melden met itsme.
Open de Proximus+ app, tik op Discover en kies wat je wilt doen:

Koop eenvoudig je tickets voor het openbaar vervoer in Proximus+. Stel dit eenmalig in met 4411. Ontdek hoe je een ticket voor trein, bus en tram aankooptNieuw venster .

Parkeren via 4411 kan je met de Proximus+ app: je limiet voor mobiele betalingen of de diensten van 4411 op je factuur. Ontdek hoe je parkeert via 4411 in de Proximus+ appNieuw venster

Stel je betalingsvoorkeuren en je regelmatige bestemmingen in. Proximus+ helpt je dan routes uit te stippelen en vervoers- en parkeertickets te kopen. Ontdek hoe je voorkeuren voor je verplaatsingen insteltNieuw venster .

Leer met Proximus+ de nieuwe mensen uit je buurt kennen. Help elkaar helpen en ontmoet elkaar op evenementen. Ontdek hoe je buren te ontmoeten en je buurt te volgenNieuw venster .

Monitor met EnergieID in de Proximus+ app het onderhoud, de uitgaven en de CO2-voetafdruk van je huis. We leggen je uit hoe je een EnergieID account maakt en hoe je verschillende verbruiksgegevens van je huis er binnenhaalt. Ontdek hoe je het energieverbruik van je huis opvolgt met Proximus+Nieuw venster .

Om voorstellen voor een voordeliger energiecontract te ontvangen en je overstap te bevestigen, maak je in Proximus+ een Gaele-account aan of koppel je je bestaande Gaele-account. Ontdek hoe je naar een interessanter energiecontract overstaptNieuw venster .


Demo video