Voice over IP (VoIP)

Superieure gesprekskwaliteit (QoS)

  • Kostenbesparing
  • Belgische en buitenlandse nummers
  • Integratie in IT-toepassingen

Bel via uw datalijn

VoIP (Voice over Internet Protocol) is de technologie waarmee spraak over IP-datanetwerken kan worden verstuurd zoals interne, privé-MPLS-netwerken (Explore) of SD-WAN.

Dit biedt tal van voordelen: één enkel netwerk (LAN, WAN, SD-WAN), Unified Communications (telefoongesprekken, instant messaging, videoconferenties), integratie in telefooncentrales, samenwerkingsplatformen en CRM-ERP-toepassingen, beheer in de cloud, telewerk, … Kies uw VoIP-oplossing voor een of meerdere vestigingen, in België en in het buitenland.

Hoe kiest u de beste VoIP-oplossing?

  1. Kies uw VoIP-dienst
  2. Kies uw tariefplan
  3. Ga voor de all-in oplossing

1. Kies uw VoIP dienst

Phone Line Enterprise

  • 1 vestiging
  • 1 spraakkanaal

24,07 /maand voor 1 kanaal

Enterprise Voice

  • 1 vestiging
  • 2 - 120 spraakanalen
  • Belgische nummers

T.e.m. 16 simultane gesprekken
24,00 /maand /kanaal

Vanaf 30 simultane gesprekken
12,61 /maand /kanaal

Business Trunking

  • Meerdere vestigingen
  • Aantal spraakkanalen: op maat
  • Belgische en buitenlandse nummer
  • Beschikbaar in 26 landen in Europa en Noord-Amerika

13,33 /maand /kanaal
+ Explore connectiviteit: MPLS privénetwerk

2. Kies uw beltarief

Call Credit

  • Tariefplan voor alle nummers van uw bedrijf
  • Bel aan voorkeurtarieven naar vaste en mobiele nummers in België en internationaal
  • Hoe meer u belt, hoe goedkoper het wordt

Unlimited Calls

National
  • Tariefplan voor alle nummers van de gekozen VoIP-dienst (behalve Business Trunking)
  • Onbeperkt bellen naar vaste nummers in België
  • 1000 belminuten naar mobiele nummers in België

Unlimited Calls

National/International
  • Tariefplan voor alle nummers van de gekozen VoIP-dienst (behalve Business Trunking)
  • Onbeperkt bellen naar vaste nummers in België
  • 1000 belminuten naar mobiele nummers in België
  • 1000 belminuten naar internationale vaste en mobiele nummers

3. Ga voor de all-in oplossing

Fixed Voice Infinity


Fixed Voice Infinity Europe
37,33 /maand /kanaal

Fixed Voice Infinity World
39,47 /maand /kanaal

Oplossing voor liften, alarmen en monitoring

Service Pro Line

  • 1 vestiging
  • Back-up bij stroomonderbreking
  • Tot 8 spraakkanalen
  • Tariefplan inbegrepen
  • Continue monitoringen waarschuwingen bij gebeurtenissen

30,99 /maand

Wat zijn SIP, SIP trunk en SIP trunking?

SIP (Session Initiation Protocol) is een datatransportprotocol voor Unified Communications (UC). SIP trunk is een IP-verbinding tussen uw telefooncentrale (Call Connect, Forum) of samenwerkingsplatform (Microsoft Teams, Cisco Webex, Genesys Cloud CX, ...) en het openbare telefoonnetwerk om uw communicatie via het SIP-protocol te laten verlopen. De grootte van de SIP trunk wordt bepaald door het aantal spraakkanalen of gelijktijdige gesprekken.

SIP trunking is de geoptimaliseerde methode om een lijn met meerdere gebruikers te delen om uw Unified Communications uit te wisselen via internet of uw IP MPLS-privénetwerk (Explore).

De VoIP-diensten van Proximus zijn beschikbaar op site en in de cloud

Phone Line Enterprise is de VoIP-dienst met één enkel communicatiekanaal en één enkel nummer. Enterprise Voice en Business Trunking zijn de VoIP-diensten in de vorm van een SIP trunk waarbij meerdere spraakkanalen worden gekoppeld aan meerdere nummers, zodat meerdere gelijktijdige communicaties op dezelfde toegangslijn mogelijk zijn.

Klantenverhalen

Business Trunking regelt alle IP-telefonie tussen de vestigingen, via Proximus Explore.

Michel Derycke, ICT Project Manager at Ajinomoto Omnichem

Lees meer

Ik denk dat klanten hun voordeel kunnen doen met een snellere verbinding, als we nog verder willen gaan met e-commerce-mogelijkheden.

Eric Wieme, IT- en Network Manager

Lees meer

Ons werk zal vloeiender verlopen en we zullen beter bereikbaar zijn. De snelle verbinding zal het gemakkelijker maken om in te grijpen. En de burger zal nieuwe mogelijkheden zien, nieuwe diensten.

Richard Mikut, verantwoordelijke IT-ontwikkeling bij de intercommunale voor milieubeheer Hygea

Vooreerst werken wij met VoIP, al onze telefonie verloopt dus via de nieuwe lijn. Een snelle en stabiele verbinding is dan natuurlijk zeer handig.

Rik Walraevens, mede-eigenaar Schevenels Project Interieurs

De gevangenis wordt een digitale omgeving

Er komt VoIP in de cellen, zodat gedetineerden niet meer op de gang moeten bellen, net als digitale televisie. Op termijn moet dat digitale toestel uitgroeien tot een dienstenplatform, bijvoorbeeld om iets aan te kopen in de kantine, een film te bestellen of een boek te ontlenen.

Lees meer