7 gouden website-tips voor starters
Gepubliceerd op 09/10/2018 in Start Like A Pro
Liefst 71% van de Belgen kijkt volgens onderzoek van Acerta éérst op internet bij de zoektocht naar producten of diensten. Het is dus van levensbelang voor je onderneming dat jouw website makkelijk gevonden wordt.
Je bent starter en je wil een aantrekkelijke, functionele website voor je onderneming. Makkelijker gezegd dan gedaan, want er is van alles waar je rekening moet mee houden. We helpen je even op weg...
- Duidelijkheid troef
Wil je als beginnend ondernemer je eigen website lanceren, begin dan bij het begin. Maak je bezoekers meteen duidelijk wie je bent en wat je doet. Je bent fotograaf? Dan wil je natuurlijk dat mensen je portfolio bekijken, zoals hier: www.claudesmekens.be. Zorg er ook voor dat je gegevens en prijzen steeds vlot vindbaar en up-to-date zijn.
- Hou het simpel
Uiteraard wil je een website die er goed uitziet. Ga voor een design dat aansluit bij de stijl van je bedrijf, maar maak van gebruiksgemak een prioriteit. Je site moet in de eerste plaats goed functioneren, zodat bezoekers niet worden afgeleid van waar het écht om gaat: jouw aanbod.
- Kies de juiste domeinnaam
Een sterk webadres laat zich makkelijker onthouden dan een telefoonnummer. Je bedrijfsnaam opnemen is de meest logische keuze. Wat je het best kiest als domeinnaam, lees je hier.
- Wees mobielvriendelijk
Het spreekt voor zich dat je website veelvuldig vanop smartphones zal worden geraadpleegd. Zorg dus voor een responsief en mobielvriendelijk ontwerp. Het onderzoek van Acerta wijst uit dat 61% van de mobiele gebruikers onmiddellijk contact opnemen wanneer ze een handelaar gevonden hebben. Maak daar gebruik van want gebruiksvriendelijkheid doet kopen!
- Lever unieke content
Verplaats je in je doelpubliek en probeer inhoudelijk het verschil te maken. Door je website te stofferen met unieke content waar je bezoekers écht iets aan hebben, zorg je ervoor dat mensen terugkomen. Voorzie dan ook regelmatig de nodige updates. Meer weten over hoe je website inhoudelijk sterk te maken? Bekijk onze videoreeks over content marketing.
- Wees snel en Google-vriendelijk
Natuurlijk wil je dat jouw website zo goed mogelijk scoort op Google. Dit breng je voor mekaar met behulp van SEO, wat staat voor Search Engine Optimization. Ook de laadtijd van je site is belangrijk: uit de cijfers van Acerta leren we dat een site die 1 seconde sneller laadt, al gauw 7% meer conversies bereikt.
- De ultieme oplossing: Bizz Online van Proximus
Voor starters die liever niks aan het toeval overlaten, heeft Proximus Bizz Online in het leven geroepen. Onze digitale experts helpen je bij het bouwen en onderhouden van een bedrijfswebsite die zichzelf in geen tijd terugbetaalt.
Al vanaf 15 euro per maand heb je je eigen professionele site.
Lees er hier alles over Bizz Online.
Proximus Business
Jouw bron voor nieuws over telecommunicatie en ICT voor kmo’s