Ja, sinds december 2016 moeten alle houders van een Pay&Go-prepaidkaart zich registreren. Dat geldt ook voor kaarten in alarmsystemen, domoticatoestellen of andere apparatuur waarin een Pay&Go-kaart zit. Je kunt je onmiddellijk identificeren in een Proximus Shop of je Pay&Go-kaart online identificeren.
Identificeer je prepaidkaart
En activeer 'm meteen
Gebruik je Belgische eID
Alle prepaidklanten zijn wettelijk verplicht hun identiteit bekend te maken. Als je een nieuwe Pay&Go-klant bent, moet je je registreren om je kaart te activeren voordat je het gebruikt.
Wat heb je nodig om jezelf te identificeren?
- je Belgische eID en je pincode
- een eID-kaartlezer
Of gebruik deze andere methodes
MyProximus
Identificeer je Pay&Go-kaart of die van een gezinslid via MyProximus. De kaart wordt op jouw naam geregistreerd.
- Deze methode is alleen beschikbaar voor bestaande privéklanten die beheerder zijn in MyProximus.
Via sms
Stuur met je privé gsm-nummer van Proximus een sms naar 8804 met vermelding van:
- Het woord 'IDENT' (in hoofdletters)
- Gevolgd door twee keer het nummer van de prepaidkaart die je wilt registreren.
Bijvoorbeeld 'IDENT 047x123456 047x123456'
Of ga gewoon voor FullControl!
Nu, in plaats van je Pay&Go-kaart te identificeren kan je ook gewoon overschakelen op onze FullControl-bundel. Dat zijn alle voordelen van een abonnement aan een voordelig gelimiteerd vast bedrag, zonder je budget te overschrijden. Je bent meteen ook geregistreerd!
Nog vragen?
-
-
Neen. Als je je niet registreert, kun je niet bellen of gebeld worden. Ook sms’en en surfen is niet mogelijk.
-
De registratie is definitief, tenzij je je hebt geregistreerd tijdens een herlaadbeurt via de bank. In dat geval geldt de registratie van je Pay&Go-kaart maar voor 18 maanden. Je zult je dus opnieuw moeten registreren.
De algemene voorwaarden voor de registratie van prepaidkaarten bekijken