Sociaal
Internetaanbod
Blijf verbonden
vanaf € 19/maand
Wat is het Sociaal Internetaanbod?
Het vernieuwde sociaal telecomtarief
De digitale kloof in België blijft groeien, vooral voor mensen met een laag inkomen, 65-plussers of mensen met een handicap.
Het Sociaal Internetaanbod is een maatregel om meer personen of gezinnen in een kwetsbare situatie (met een leefloon of een andere vorm van financiële tegemoetkoming) toegang te geven tot internet. Wij geloven dat iedereen toegang verdient tot de online wereld, ongeacht inkomen of situatie.
Wie kan genieten van het Sociaal Internetaanbod?
Voor personen en gezinnen met een laag inkomen, senioren of mensen met een handicap.
Om in aanmerking te komen voor het Sociaal Internetaanbod moet je aan bepaalde voorwaarden voldoen.
Als je een leefloon ontvangt, 65 jaar of ouder bent of een handicap hebt, kan je in aanmerking komen voor het Sociaal Internetaanbod.
Je vindt alle begunstigden en bijhorende voorwaarden, plus een online tool op de website van de Federale Overheidsdienst.
Een internetverbinding voor elk gezin
30 Mbps
30 Mbps max. downloadsnelheid
4 Mbps max. uploadsnelheid
150 GB/maand om te surfen
Sociaal Internetaanbod
THIS IS PACK DETAILS DESCRIPTION
Internet-ervaring
- 150 GB/maand om te surfen
- Downloadsnelheid tot 30 Mbps
- Uploadsnelheid tot 4 Mbps
+ Installatiekosten: €29.50
30 Mbps
30 Mbps max. downloadsnelheid
4 Mbps max. uploadsnelheid
150 GB/maand om te surfen
Sociaal Internetaanbod + TV
Internet-ervaring
- 150 GB/maand om te surfen
- Downloadsnelheid tot 30 Mbps
- Uploadsnelheid tot 4 Mbps
TV-ervaring
- Meer dan 80 tv-zenders
- Pickx-app op al je toestellen
- Tot 7 dagen TV Replay en opnemen
+ Installatiekosten: €29.50
Hoe het Sociaal Internetaanbod aanvragen?
Of je nu een nieuwe of bestaande klant bent, volg deze stappen om aan de slag te gaan
- Bevestig dat je voldoet aan de voorwaarden
Controleer of je aan de voorwaarden voldoet voor het Sociaal Internetaanbod met de online tool op de website van de Federale Overheidsdienst.
- Kies welk aanbod je wil
Als je in aanmerking komt voor het Sociaal Internetaanbod, vergelijk je onze 2 abonnementen - met of zonder TV - en kies je het abonnement dat het beste bij jou past.
- Contacteer ons of kom langs in een Proximus shop
Eens je een abonnement hebt gekozen, neem je contact op met een van onze medewerkers via telefoon of chat. Je kan ook langskomen in een Proximus shop in de buurt, zodat wij je kunnen helpen om je Sociaal Internetaanbod te regelen.
Waarom kiezen voor het Sociaal Internetaanbod van Proximus?
Betrouwbare connectiviteit
Een netwerk waarop je dag en nacht kan rekenen. Ook tijdens de piekuren.
Uitstekende klantenservice
Onze medewerkers staan klaar om te helpen met eventuele vragen.
Betaalbare diensten
Een budgetvriendelijk aanbod dat ervoor zorgt dat verbonden blijven niet duur hoeft te zijn.
Vrijblijvend abonnement
Gratis wijzigen of annuleren, wanneer je maar wil.
De Algemene Voorwaarden en Prijslijst & tarieven zijn van toepassing.
Sociaal Internetaanbod
De voorwaarden om in aanmerking te komen (inclusief de voorwaarden en de procedure voor toekenning, handhaving en intrekking van het aanbod) en de minimale inhoud van het aanbod (snelheden, volume, maximumprijzen, minimumkortingen, enz.
Het Sociaal Internetaanbod is voorbehouden aan begunstigden die voldoen aan de voorwaarden om in aanmerking te komen, die worden bepaald door specifieke criteria die voornamelijk bedoeld zijn om huishoudens met een laag inkomen, ouderen en gehandicapten te ondersteunen. De voorwaarden worden gecontroleerd door de FOD Economie. Je kunt de gedetailleerde criteria raadplegen of rechtstreeks op de website van FOD Economie nagaan of je in aanmerking komt.
De FOD Economie zal om de 6 maanden controleren of je nog steeds aan de voorwaarden voldoet. Als je niet langer in aanmerking komt, word je hiervan op de hoogte gebracht. Na deze kennisgeving heb je maximaal 3 maanden de tijd om een ander tariefplan te kiezen. Na deze periode heeft Proximus het recht om de levering van de sociale internetdienst op te schorten.
Het Sociaal Internetaanbod en het oude sociale tarief zijn niet compatibel en cumuleerbaar.
Vast internet
Internetvolume beperkt tot 150 GB per maand. Boven de 150 GB is je snelheid beperkt tot het einde van de maand, tenzij je 20 GB extra koopt via Proximus+. Meer info op www.proximus.be/internetpolicy.
Snelheid van vast internet: de aangekondigde maximumsnelheid is een theoretische waarde. Ze wordt in de praktijk niet door alle klanten gehaald. De downloadsnelheid bij je thuis hangt vooral af van de afstand tussen het aansluitpunt en de centrale, de beschikbaarheid van de technologie, de computerinstallatie en de interne bekabeling en in uitzondelijke gevallen, van het algemene gebruik. Deze factoren moeten optimaal zijn om op de maximale snelheid te kunnen surfen. Als je wifi gebruikt, kan je surfsnelheid ook lager zijn. De surfsnelheid bij je thuis kan je controleren op www.proximus.be/internetspeed.
TV & Entertainment
TV: Voor meer info over de beschikbaarheid van TV, het hd-bereik, de mogelijkheid om meerdere televisietoestellen aan te sluiten en het aanbod aan zenders volgens de regio’s: www.proximus.be/tv.
Pickx app voor TV-klanten met een Proximus+-account, voor gebruik in België via Proximus internet (vast en mobiel). Tv-gids toegankelijk voor alle internetgebruikers. De TV klanten hebben ook toegang tot de tv-content met uitzondering van de Partner aanbiedingen via de Proximus Pickx app en proximuspickx.be met een Proximus+ account. De tv-content in de video is enkel voor illustratieve en educatieve doeleinden. Indien de klant een mobiel abonnement heeft, is er een extra mobiel data volume van 5 GB voorzien voor de Proximus Pickx app. Indien de klant de limiet bereikt heeft van zijn mobiele data bundel, zal de verlaagde surfsnelheid ook gelden voor de mobiele data van de Pickx app.
Netflix: Netflix: dienst aangeboden door Netflix International B.V. Proximus biedt via de TV Box een technisch vereenvoudigde toegang tot Netflix. Volg de instructies op www.proximus.be/iwantnetflix om je Netflix-streamingabonnement te activeren of om je bestaande account te linken. Algemene voorwaarden Netflix van toepassing: www.netflix.com/termsofuse.
Disney+: De prijs van het Disney+ abonnement wordt op jouw Proximus-factuur vermeld. Pickx TV van Proximus biedt technisch vereenvoudigde toegang tot Disney+ via de Android TV Box. De Disney+ tv-optie en vereenvoudigde toegang worden aangeboden voor de geldigheidsduur van het contract met Disney+ en zijn onderhevig aan de door Disney opgelegde wijzigingen. Algemene voorwaarden en Proximus prijslijst en tarieven zijn van toepassing. Om Disney+ te gebruiken, is een Disney+-account vereist. De gebruiker moet akkoord gaan met de algemene voorwaarden van Disney+. Disney+ is een onafhankelijke gegevensbeheerder van de persoonsgegevens van Disney+-abonnees. Toegang tot Disney+ is afhankelijk van de activering van een account bij Disney+ door de klant. De klant moet een nieuwe toegang tot Disney+ activeren met de Proximus-procedure die per e-mail wordt gecommuniceerd. Meer details: hier. Om te genieten van Disney+ content via je Proximus Android TV Box (in het gedeelte met aanbevolen toepassingen van het tv-navigatiemenu), moet je over de Proximus Android TV-decoder beschikken. Meer details over hoe je naar Disney+ kijkt via je Proximus Android TV Box: hier!
Pickx Sports / Pickx All Stars & Sports: Naast dit abonnement, is een extra abonnement bij Eleven Sports verplicht om de Eleven Pro League-zenders in horecazaken te vertonen. Lees meer: https://b2b.elevensports.be.
Hou er rekening mee dat TV-opties een grote hoeveelheid data verbruiken, terwijl het Sociaal Internetaanbod een beperkte hoeveelheid internet biedt. TV-opties kunnen daarom een grote invloed hebben op je vast internet-gebruik.