Smart Locations
- Verhoog uw operationele efficiëntie
- Creëer unieke klantervaringen
Innovatieve en digitale oplossingen
Bezoekers en organisatoren de beste ervaring bieden
Wil u de bezoekers aan uw event of stad een unieke ervaring bezorgen, met een organisatie die efficiënt verloopt?
Zowel in B2B als B2C kunnen innovatieve, digitale oplossingen u hierbij helpen
Waarom u van uw event of locatie een Smart location moet maken?
In het kader van maatschappelijk verantwoord ondernemen, winnen slimme mobiliteit, energie-efficiëntie en duurzaamheid steeds meer aan belang
Klanten en deelnemers leggen de lat hoog op het vlak van beleving en persoonlijke interactie, waarbij ze positieve ervaringen enthousiast delen op sociale media. In deze coronaperiode moet u rekening blijven houden met strenge lockdownrichtlijnen, zoals social distancing, een strikte regeling (en beperking) van bezoekersstromen en de nodige hygiëne.
Zorgvoor een unieke bezoekersbeleving
U kunt de bezoekers van uw event een WOW-factor bieden door hen te begeleiden in elke stap van de customer journey. Welke innovatie oplossingen zorgen voor een unieke ervaring?
Verhoog uw operationele efficiëntie
Zuiniger energiebeheer, een betere (cyber)security, smart bezoekers data. Dit wint u aan efficiëntie op vlak van accommodatie, HR en veiligheid.
Zorg voor een unieke beleving
Help uw gasten onderweg naar uw event, stad of kantoor
Een vlotte mobiliteit leidt tot minder stress voor uw bezoekers en medewerkers. Lastige verkeerssituaties, het moeilijk vinden of betalen van een parkeerplaats: via een app kan u deze zorgen wegnemen. U zorgt voor een notificatie voor het vertrek, biedt betaalmogelijkheden aan voor bus, tram, trein en parkeerplaatsen. Worden er parkeerplaatsen van uw bedrijf niet gebruikt? Dan kan u deze zelfs ter beschikking stellen en krijgt u extra inkomsten.
Bied uw gasten gratis wifi toegang
Een gratis internetverbinding voor gasten is op uw event, in uw stad of op kantoor een absolute must. Via sms-registratie logt iedereen vlot in op uw cloudgebaseerde netwerk. Dat netwerk geeft u vervolgens waardevolle info over uw bezoekers: zijn het mannen of vrouwen? Waar wonen ze? Welke webpagina’s hebben ze bezocht? Uiteraard steeds volgens de regels van de strenge GDPR-regelgeving.
Informeer via digitale media
Dankzij Business TV en Digital Signage brengt u dynamische en interactieve boodschappen op digitale schermen, beheerd vanop één handig platform. Deel uw eigen content of gebruik diensten van derden (verkeersinfo, weerberichten ...).
U bepaalt zelf wanneer en op welke scherm de boodschappen verschijnen. Zo biedt u uw doelgroepen relevante informatie, in België en in het buitenland, vanop één locatie. Geniet van 65 tv-kanalen en 20 radiozenders om uw gasten te vermaken.
Wijs uw bezoekers ook binnen de weg
Via indoor-navigatie begeleidt u uw bezoeker via een interactieve toepassing naar een specifieke ruimte in uw eventhall of naar een vergaderzaal. U zorgt bij uw bezoekers voor een vertrouwd gevoel en u hebt zelf de bezoekerstromen in de hand.
Interactie via het zelf gekozen kanaal
Hoe beantwoordt u snel alle vragen over uw event? Ontvangen berichten via chat, Facebook of Facebook Messenger kan u via één interface, geïntegreerd in uw systemen, ontvangen én beantwoorden. Zo volgt u het kanaal dat ook de voorkeur van uw klant, gast of bezoeker geniet. En dat kan ook via een contact center in de cloud, waarbij u bovendien Artificial Intelligence kan toepassen om waardevolle kennis over uw gasten te verzamelen.
Verhoog uw operationele efficiëntie
Efficiëntiewinst in uw accommodatie en faciliteiten
Smart buildings spelen niet alleen een belangrijke rol in de transitie naar duurzame energie en mobiliteit, maar maken gebouwen en events ook veiliger en efficiënter. Dankzij een slimme analyse van data kan u de bezetting van werkplekken, vergaderruimten en parkeerplaatsen beter in het oog houden, de beveiliging van uw gebouw optimaliseren of bezoekersstromen letterlijk in goede banen leiden.
Meer veiligheid en inzicht in uw bezoekers
Smart buildings spelen niet alleen een belangrijke rol in de transitie naar duurzame energie en mobiliteit, maar maken gebouwen en events ook veiliger en efficiënter. Dankzij een slimme analyse van data kan u de bezetting van werkplekken, vergaderruimten en parkeerplaatsen beter in het oog houden, de beveiliging van uw gebouw optimaliseren of bezoekersstromen letterlijk in goede banen leiden.
Controle over uw bezoekersstromen
Social distancing, toegangscontroles en een maximaal aantal bezoekers per winkel zorgen voor een compleet andere winkelervaring. Met de oplossing Entrance Monitoring kan u als winkelier in real time bezoekersstromen bekijken en analyseren. Op die manier organiseert u het toegangsbeheer tot uw winkel op een efficiënte manier, waardoor u uw klanten een aangenamere winkelbeleving bezorgt. Onder meer Decathlon en het Brusselse winkelcentrum Basilix gebruiken de toepassing om klanten te informeren over de bezetting van de winkelruimte.
Verhoog veiligheid dankzij video
Met slimme videobewaking zetten gemeente- en stadsbesturende maximaal in op meer veiligheid en minder criminaliteit. Door de inzet van ANPR-camera’s worden snelheidsduivels snel gevat en dievenbendes opgerold. Ook eventorganisatoren plukken de vruchten van deze slimme technologie: het in real time monitoren van mensenmassa’s en bezoekersstromen zorgt voor extra veiligheid en comfort voor de bezoekers.
Optimale communicatie in noodgevallen
Binnen uw organisatie moet u steeds alert zijn voor mogelijke crisissituaties: fraude, stakingen, ernstige arbeidsongevallen, cybercrime,… Een ondermaatse crisiscommunicatie zorgt voor reputatieschade en zet bedrijfsprocessen zwaar onder druk. Met de implementatie van digitale oplossingen zorgt u voor een vlotte interne en externe communicatie en wordt veiligheid een collectieve verantwoordelijkheid.
Design thinking
Van co-creatie naar waardecreatie
Naast een brede waaier van slimme digitale tools zet Proximus ook maximaal in op innovatieve Smart-oplossingen op maat van haar klanten. Via partnerships met toonaangevende marktspelers krijgt ‘design thinking’ alle kansen, waarbij de focus ligt op co-creatie en waardecreatie.
Dit is wat sommige van onze klanten zeggen over ons werk
Club Brugge-supporters gaan online op wifi van de voetbalclub
Om de interactie met de fans te vergroten, hebben we beslist om wifi aan te bieden in en rond het Jan Breydelstadion. Uit de analyse van het wifigebruik zien we dat de supporters massaal online gaan tijdens de rust.
Dagmar Decramer, operations manager bij Club Brugge
Bezoekers in het park geïnformeerd dankzij tv-schermen
Bij Pairi Daiza beheren en verspreiden we onze content via het centraal contentmanagementsysteem van Business TV. We hebben een eigen communicatiekanaal waarop we boodschappen tonen over de openingsuren en de activiteiten in het park. Per toestel bieden we ook contextuele inhoud aan. Zo maken we bijvoorbeeld volop reclame voor ijsjes als het mooi weer is.
Claude Vanholsbeek, IT Director bij Pairi Daiza
Bekijk hoe Pairi Daiza digitale schermen inzet voor communicatie met bezoekers.
AXA Belgium
In haar hoofdkwartier in Brussel brengt verzekeraar AXA Belgium alles samen: een nieuwe manier van werken, ondersteund door slimme technologie in een slim en vlot bereikbaar gebouw. Concreet zijn in het gebouw 1.850 sensoren geïnstalleerd die de bezetting van werkplekken en vergaderruimten registreren. Iedere zes minuten sturen ze via het Proximus LoRa-netwerk een melding naar het IoT-platform.
“De analyse van die data geeft ons inzicht in de manier waarop de medewerkers de beschikbare infrastructuur gebruiken”, zegt Raf Boterdaele, Head of Building & Facilities Management bij AXA Belgium.
Knokke-Heist zet analytics in tijdens Lichtfestival
Data-analyse biedt gemeente- en stadsbesturen heel wat mogelijkheden om hun beleid te verbeteren, op vlak van toerisme, verkeersstromen of afvalverwerking. Knokke-Heist verzamelt interessante data over de bezoekersaantallen en het bestedingsbedrag van de bezoekers van hun Lichtfestival.
Anthony Wittesaele, Schepen toerisme, Knokke-Heist
De Ronde van Vlaanderen verhoogt veiligheid via crowd management
De organisatoren van de Ronde Van Vlaanderen gebruiken Proximus Realtime Crowd Management om de honderdduizenden supporters te monitoren. Hierdoor kunnen ze – samen met de veiligheidsdiensten – snel anticiperen op mogelijke knelpunten op het vlak van veiligheid en mobiliteit.