AI verbetert samenwerking en klantervaring: Copilot & Orion

Gepubliceerd op 02/05/2024 in Solution nieuws

Proximus NXT heeft twee AI-toepassingen getest: Microsoft Copilot ondersteunt medewerkers bij taken zoals e-mailsynthese en gegevensanalyse, terwijl Orion Intelligence de klantenservice automatiseert. Ontdek hoe deze tools samenwerking en klantervaring verbeteren.

AI verbetert samenwerking en klantervaring: Copilot & Orion

Meer efficiëntie met Microsoft Copilot

Microsoft Copilot vergemakkelijkt de samenwerking, productiviteit en creativiteit van uw werknemers. In Teams kan Copilot bijvoorbeeld vergaderingen samenvatten, actiepunten organiseren en follow-ups voorstellen. Zo verbetert u de efficiëntie van vergaderingen en de coördinatie tussen uw teams. Daarnaast kan Copilot, dankzij geavanceerde AI-mogelijkheden, helpen bij het interpreteren van gegevens in Excel, het intelligent beheren van e-mails in Outlook en het maken van dynamische presentaties in PowerPoint.

Microsoft heeft Proximus NXT geselecteerd als één van de bèta X-testers in België. Als tester mocht Proximus NXT daarom rechtstreeks met Microsoft samenwerken om de functionaliteiten van Copilot te verfijnen.

Hier zijn enkele van de bevindingen van de Proximus NXT-test van Microsoft Copilot:

  • 81% van de testers is tevreden
  • 9 van de 10 testers bevelen Copilot aan

Steunend op deze ervaring en expertise in Microsoft Copilot, cloud en security wil Proximus NXT zijn kennis delen met zijn klanten om AI te integreren in hun activiteiten.

Bij AI is data alles

Laten we luisteren naar de expert, Stephan Van Dyck, Cybersecurity en Microsoft Consultant bij Proximus NXT. Stephan heeft een grondige kennis van Microsoft 365 en AI. Hij voert consultancyopdrachten uit bij klanten om hun behoeften en uitdagingen in hun specifieke sector te begrijpen. Hij geeft klanten een gedetailleerde analyse van hoe digitale AI-tools zoals Microsoft Copilot in hun bedrijf kunnen worden geïntegreerd.

Op het gebied van AI zijn gegevens essentieel en van het grootste belang. 3 van de 4 AI-projecten kunnen niet worden geïmplementeerd vanwege ontbrekende, ontoegankelijke of ongestructureerde gegevens, …

Wij geven prioriteit aan de zorgvuldige voorbereiding van uw gegevens.

Stephan Van Dyck, Cybersecurity en Microsoft Consultant bij Proximus NXT

author

Stephan: "Aan de basis van de opmerkelijke efficiëntie van Copilot ligt de kwaliteit van de gegevens. We weten dat een onberispelijke opschoning en classificatie van gegevens essentieel zijn. Zonder deze cruciale stappen kunnen zelfs de meest geavanceerde AI-tools niet aan de verwachtingen voldoen. Daarom maken we er een prioriteit van om je data zorgvuldig voor te bereiden. We zorgen ervoor dat deze zorgvuldig georganiseerd en nauwkeurig gelabeld zijn voordat we Copilot in je workflow integreren. Met deze solide basis kan u erop vertrouwen dat Copilot optimale resultaten levert in uw bedrijf."

Gepersonaliseerde klantervaringen met Orion Intelligence

Gepersonaliseerde klantervaring is de nieuwe norm. Met Orion Intelligence kan u anticiperen op de behoeften van uw klanten. U kan hen proactieve oplossingen aanbieden en aanbevelingen doen die volledig aansluiten bij hun voorkeuren.

Stel dat een klant een onverwachte rekening ontvangt en hierover uitleg wil. Orion Intelligence geeft uw klant de gevraagde informatie in een gepersonaliseerd antwoord op basis van wat hij in de FAQ raadpleegt. En dat zonder dat een medewerker het verzoek hoeft te verwerken. Zo hebben uw medewerkers meer tijd om zich op complexere zaken te concentreren.

Wanneer u Orion Intelligence gebruikt, kan u uw klanten een ervaring bieden die verder gaat dan een eenvoudige transactie. Het is een partnerschap gebaseerd op begrip en gericht op het voldoen aan individuele behoeften.

Kortom, Orion Intelligence is een totaalpakket van oplossingen ontworpen om kosten te verlagen en de klantervaring te verbeteren.

Dit zijn enkele van de belangrijkste voordelen:

  • Zelfbediening 24/7.
  • Massaal geautomatiseerde verwerking van minder complexe vragen.
  • Vermindering van de gemiddelde afhandelingstijd voor de klantendienst, dankzij tools voor informatiebeheer.
  • Empathische klantinteractie, dankzij personalisatie en anticipatie op basis van de geschiedenis van de klant.

End-to-end-ondersteuning

Het Proximus NXT AI-team biedt u end-to-end-ondersteuning, van het ontwerp tot de implementatie van diensten, inclusief de adoptie door gebruikers en het dagelijkse beheer. Ons team zorgt ervoor dat de AI-oplossingen specifiek ontworpen worden om de ervaring van uw klanten te verbeteren. Dankzij AI-ondersteuning bespaart u geld en tijd, optimaliseert u de efficiëntie van uw werknemers en verbetert u de klantenervaring.

Toegevoegde waarde en gebruikersadoptie

Proximus NXT ondersteunt u stap voor stap en end-to-end in uw AI-project, van strategisch advies tot implementatie met gebruikersadoptie en dagelijks beheer. Als eerste stap zet Proximus NXT een dataplatform op voor AI-adoptie.

Het hart van de doeltreffendheid van AI is de toegang tot beschikbare, bruikbare en kwaliteitsvolle gegevens.

Stephan Van Dyck, Cybersecurity en Microsoft Consultant bij Proximus NXT

Stephan: "De kern van AI-effectiviteit is toegang tot beschikbare, bruikbare en kwalitatieve data. In een AI-project is de eerste essentiële stap het vinden, integreren, opschonen en classificeren van de data. Zonder deze stap komt het AI-project niet van de grond en zal het niet aan de verwachtingen voldoen."

Nadat u toegang hebt gekregen tot kwaliteitsdata, ontwikkelt Proximus NXT uw AI-project door cybersecurity te integreren om de bescherming van data en privacy te garanderen, evenals de veiligheid van AI-algoritmes.

Naast organisatie en databeveiliging zijn twee sleutelfactoren essentieel voor het succes van uw AI-project.

De eerste sleutelfactor is het toevoegen van waarde aan uw bedrijf. Het is de bedoeling dat AI-tools de samenwerking tussen uw medewerkers vergemakkelijken en de relatie met uw klanten verbeteren. Proximus NXT heeft ervaring met verschillende use cases in verschillende sectoren en geeft u advies, ideeën en ervaringen van andere AI-projecten.

De tweede sleutelfactor is de adoptie door uw gebruikers. Proximus NXT definieert en implementeert een progressief gebruikersadoptieplan met een testgroep en feedback van gebruikers, aanpassingen van AI-tools en grootschalige implementatie in uw bedrijf.

Kortom, Proximus NXT en zijn partners bieden uw bedrijf innovatieve AI-tools zoals Microsoft Copilot om de productiviteit van uw werknemers te verhogen en Orion Intelligence om de klantinteracties te verrijken. Onze expertise ligt niet alleen in het implementeren of ondersteunen van deze geavanceerde AI-oplossingen, maar ook in het aanpassen ervan aan de specifieke behoeften van uw bedrijf. Ons doel voor uw bedrijf is om uw business te vergemakkelijken met behulp van AI en tegelijkertijd de veiligheid en vertrouwelijkheid van uw data te waarborgen.

Ontdek meer oplossingen om de band met uw klanten en werknemers te versterken

Lees meer

Experts

Onze experten houden u op de hoogte van de laatste nieuwtjes en trends voor ICT professionals.

Andere artikels van Experts