Gerichte TV-reclame? Doeltreffend en binnen uw bereik!
Gepubliceerd op 12/05/2023 in Inspiratie
Addressable TV, “gerichte tv-reclame”, of “gesegmenteerde tv-reclame”, is tv-reclame die doeltreffender, betaalbaarder en nauwkeuriger is voor adverteerders, maar ook relevanter voor de kijkers. Deze nieuwe optie binnenoptie binnen tv-reclame is nu beschikbaar bij Proximus Pickx en wij leggen in dit artikel uit waarom het een geweldige kans kan zijn om uw bedrijf te promoten en te stimuleren!

Wat is Addressable TV?
Addressable TV is een dynamische reclamemethode die de advertentie aanpast naargelang wie er naar kijkt. Twee verschillende gezinnen kunnen naar hetzelfde programma kijken, maar worden blootgesteld aan verschillende tv-reclames. De getoonde boodschappen zijn afhankelijk van de kenmerken van het huishouden of de personen, zoals geografische locatie, gezinssamenstelling, tv-gewoonten, leeftijd of zelfs sociale klasse.
Hoe werkt het?
Sommige TV-reclames zijn geïdentificeerd als gerichte TV-spots, d.w.z. een standaard TV-reclame kan worden vervangen door een gerichte reclame. Als een huishouden voldoet aan de door u gekozen doelgroep (bv. huishoudens met jonge kinderen, in Hasselt in Limburg, en met een tuin), wordt de advertentie in de modus "Addressable TV" aan hen getoond op het scherm. Als ze daarentegen niet tot het doelsegment behoren, krijgt het huishouden gewoon de klassieke tv-reclame te zien.
Dit is mogelijk bij Pickx dankzij ons advertentieplatform, dat toegankelijk is voor de verschillende nationale zenders en gekoppeld is aan onze set-up boxen.
En u en uw bedrijf?
Addressable TV biedt heel wat voordelen voor de Belgische tv-reclamemarkt, voor u en uw bedrijf. Het is een geweldige kans om extra business te genereren, waarbij uw marketinginspanningen zich enkel focussen op uw primaire doelgroepen, zonder middelen (en budgetten...) te verspillen door uw commercial uit te zenden naar een niet relevant doelpubliek.
Bereik een zeer lokaal publiek via een medium met grote impact
Proximus addressable TV combineert de precisie van de digitale wereld met de kracht van het televisiemedium. Gerichte reclamespots zijn een ideaal instrument voor bedrijven die hun aanbod enkel op lokale schaal uitzenden. Zijn uw diensten of verkooppunten gevestigd in bepaalde steden? Target alleen de postcodes van deze steden voor de uitzending van uw tv-reclame, een medium dat zijn impact en doeltreffendheid heeft bewezen.
Wat zijn de verschillende targetingopties?
De gegevens voor de targeting zijn afkomstig van informatie over de contracthouders (leeftijd, geslacht, postcode, enz.). Tegelijkertijd baseren we ons op de tv-gewoonten van de gezinnen om voorkeursprofielen op te stellen (voetbal, koken, mode, enz.).
Dankzij openbare gegevens, maar ook externe gegevens van onze partner Bpost, kunnen we andere segmentatiemogelijkheden ontwikkelen: levensstijl, socio-demo, huisdieren, energiebron, huiseigenaar, type woning, enz.
Andere voordelen van Proximus addressable TV.
Met Proximus addressable TV kunt u genieten van een bereik van 1,5 miljoen gezinnen in heel België, zowel in het noorden als in het zuiden van het land. U communiceert in een gecontroleerde omgeving, op een kwaliteitsnetwerk van nationale tv-zenders. Uw reclamecampagne bereikt alleen consumenten die hebben ingestemd met het ontvangen van gerichte reclamecampagnes. En na afloop van uw campagne ontvangt u een nauwkeurig campagnerapport waarmee u de resultaten van uw reclame nauwkeurig kunt analyseren.
Geïnteresseerd en meer informatie nodig?
Wij geven u graag advies, verstrekken u alle nodige informatie en verwijzen u naar de Belgische tv-partners met wie u uw gerichte tv-campagne kunt opzetten en uw bedrijf nog bekender kunt maken!
Aarzel niet om ons hier te contacteren: pxsadvertising@proximus.com
Proximus Business
Jouw bron voor nieuws over telecommunicatie en ICT voor kmo’s