Kunnen gasten in jouw restaurant al online reserveren?
Gepubliceerd op 25/04/2019 in Tech, tips & tricks
Steeds meer mensen vinden een restaurant online, en daarom is het belangrijk dat ze ook via die weg een tafel kunnen boeken. De tijd dat we naar de openingsuren keken om op het juiste moment te telefoneren, is voorbij. Nu willen we heel simpel online kunnen reserveren. Zorg dus dat jouw zaak niet achterblijft!
Online reservaties bieden niets dan voordelen. Het is een tool waarmee zelfs kleinere restaurants kunnen concurreren met grote ketens. Niet alleen wordt je werk veel gemakkelijker, je zaak zal er ook een pak nieuwe klanten mee aantrekken. Hier zijn zes redenen die je zullen overtuigen dat ook jouw restaurant online reserveren nodig heeft.
-
Online reserveren is simpel en bespaart je werk
Mensen reserveren graag om zeker te zijn dat ze plaats hebben. Restaurants krijgen op de drukste momenten vaak een pak telefoontjes van klanten die een tafel willen boeken. Op die manier verlies je constant iemand die eigenlijk in de zaal moet helpen. Zeker in kleinere zaken kan dat lastig zijn. Voeg dus een tool toe aan de website van je restaurant, zodat al je reservaties snel en automatisch gebeuren.
Zijn je kookkunsten beter dan je IT-technieken? Vertrouw dan op Bizz Online Booking, een eenvoudige tool die aan je website wordt toegevoegd. Je klanten zullen snel en gemakkelijk hun tafel kunnen reserveren.
-
Er zijn geen misverstanden meer
Al die telefoontjes tijdens drukke momenten durven wel eens in de 'soep' draaien. En zo heeft jouw restaurant misschien ook al te maken gekregen met dubbele boekingen. Dan krijg je gefrustreerde klanten, en natuurlijk is dit geen goede reclame. Met een systeem om online te reserveren, kunnen klanten meteen zien of er nog een tafel beschikbaar is. En ook als er wijzigingen zijn, zal het systeem alles voor jou regelen.
-
Je restaurant is 24/7 bereikbaar
Laat je klanten niet wachten tot wanneer je restaurant open is om een tafel te kunnen reserveren. Tegenwoordig moet je altijd en overal bereikbaar zijn. Van zodra mensen op je site overtuigd zijn van je menu, moeten ze de mogelijkheid hebben om een tafeltje te reserveren. Zo niet zullen ze misschien alsnog bij de concurrentie gaan eten. Klanten zullen ook meteen een goede indruk van je zaak hebben wanneer ze online kunnen reserveren.
-
Je hebt veel meer reservaties
Ook al eens via Google naar een restaurant in Gent of Antwerpen gezocht? Mensen zoeken steeds vaker online naar inspiratie om ergens te gaan eten. Dankzij online reservaties kan je zo een pak klanten aantrekken die anders nooit in je restaurant waren terechtgekomen.
Misschien blinkt je keuken uit met bijvoorbeeld vegan of vegetarische gerechtjes. Ook dit zoeken mensen online, dus moet jouw restaurant eruit springen. Op deze manier is de kans veel groter dat alle tafels iedere avond volgeboekt zijn.
-
Je kunt contact houden met klanten
Een belangrijk voordeel van online reserveren, is dat je klanten gegevens achterlaten. Indien ze hun toestemming geven, kan je hen later dus gemakkelijk bereiken wanneer je een interessante aanbieding hebt, of wanneer je zaak een heerlijk nieuw menu heeft samengesteld.
Je kan er nog veel verder in gaan, en klanten de kans geven om voorkeuren via het systeem door te geven. Dat kan gaan van dingen die ze liever niet op hun bord krijgen tot een voorkeur voor een tafel of zitplaats. En dan kan het systeem dat eventueel voor een volgend bezoek onthouden.
-
Het is gemakkelijk voor keuken en zaal
De hele werking van het restaurant kan baat hebben bij online reservaties. In de keuken weten ze ongeveer hoeveel borden ze moeten serveren, en daardoor kunnen ze ook inschatten wat al op voorhand kan worden bereid. In de zaal kan het personeel zich beter organiseren, zodat mensen nooit te lang op hun gerecht moeten wachten.
En jij, heb jij als eens nagedacht over digitale oplossingen voor jouw bedrijf?
Business Booster helpt je om je bedrijf online lokaal te doen groeien, ongeacht jouw sector of jouw ambities.
Geniet van advies, begeleiding en een follow-up door een digitale expert bij elke fase.
Proximus Business
Jouw bron voor nieuws over telecommunicatie en ICT voor kmo’s