Hoe kan ik Messenger toevoegen aan mijn Facebookpagina?

Gepubliceerd op 19/05/2021 in Tech, tips & tricks

Sociale media zijn ideaal om een band op te bouwen met klanten of nieuwe klanten te bereiken. Als bedrijf ben je misschien al actief op Facebook met een bedrijfspagina. Maar hoe zit het met Messenger? Hieronder leggen we uit hoe je Facebook Messenger kan integreren en gebruiken op je Facebook bedrijfspagina.

Hoe kan ik Messenger toevoegen aan mijn Facebookpagina?

Facebook is het meest gebruikte sociale netwerk ter wereld en biedt dus een uitzonderlijke kans om jouw bedrijf te ontwikkelen. Via dit sociale netwerk kan je de activiteiten van je zaak in de kijker zetten en een band opbouwen met je klanten. Facebook Messenger, de chatfunctie van het platform, is daarbij onmisbaar.

Wat zijn de voordelen van Facebook Messenger voor
jouw bedrijf ?

Door Messenger te activeren op je Facebook-bedrijfspagina, bied je je potentiële of huidige klanten de mogelijkheid om op elk moment contact met je op te nemen. Ze kunnen Messenger gebruiken om vragen te stellen over producten en diensten, een afspraak te maken of informatie te verkrijgen.

Met Messenger kan je bovendien automatische berichten instellen dankzij een chatbot, zodat je klanten op elk moment van de dag of nacht een antwoord krijgen. Met Messenger en een chatbot stuur je ook gemakkelijk bezoekers door naar je website. Als een potentiële klant bijvoorbeeld vraagt naar producten en diensten, kan je gewoon een link naar je webshop sturen om zo verkeer naar je website te genereren.

Messenger is dus een onmisbaar instrument voor je online marketingstrategie, vooral bij het gebruik van sociale media.

Ontdek meer over chatbots in dit artikel op onze blog.

Om Messenger volop te benutten, heb je ook een goede website nodig. Met Bizz Online bouwen wij je website van A tot Z, zorgen we ervoor dat ze responsive is en goed scoort op vlak van SEO.


Hoe kan ik Messenger installeren op mijn Facebookpagina ?

Zo activeer je Messenger op de Facebook-pagina van je bedrijf:

  • Ga op je Facebook-pagina naar "Instellingen".
  • Zoek naar de "Algemeen"-sectie.
  • Scroll door de verschillende secties tot je "Messenger" tegenkomt.
  • Selecteer “Ja” om de tool te activeren.

Zodra je deze optie aanvinkt, kunnen alle Facebook-leden die je bedrijfspagina bezoeken een bericht sturen. Probeer altijd zo snel mogelijk te reageren want op elke Facebook-pagina kan de bezoeker de gemiddelde reactietijd voor elk bericht zien. Hoe korter deze tijd is, hoe beter je imago en hoe meer bezoekers geneigd zullen zijn in gesprek te gaan. Dat is ook de reden waarom een chatbot zo handig is. Die kan namelijk automatisch reageren op elk bericht in zeer korte tijd.

Hoe stel ik automatische antwoorden in via
Facebook Messenger ?

Het is dus belangrijk om automatische antwoorden in te stellen om met klanten te communiceren, zelfs buiten de werkuren. Zo stel je deze automatische antwoorden in:

  • Ga opnieuw naar het "Instellingen"-menu op je Facebook-pagina.
  • Zoek naar het onderdeel "Berichten" in de linkerkolom.
  • Vink het vakje "Ja" onder de antwoordwizard aan om onmiddellijke antwoorden te sturen naar iedereen die een bericht stuurt.
  • Klik dan op “Bewerken” om de automatische berichten aan te passen.
  • Klik op "Opslaan" zodra je tevreden bent.

Wat de inhoud van deze automatische antwoorden betreft, verwijzen we graag naar ons artikel over chatbots. Daarin geven we enkele tips over hoe je deze berichten goed instelt.

Hoe je het ook draait of keert, om optimaal gebruik te maken van Messenger, heb je natuurlijk een degelijke website nodig. Met Bizz Online hoef je je nergens zorgen over te maken! Wij bouwen je website vanaf nul, zorgen ervoor dat hij responsive is en goed scoort op SEO-vlak.

Ontdek Bizz Online nu meteen!

Bovendien staat een digitaal adviseur persoonlijk voor jou klaar om al je vragen te beantwoorden. En als geschenk bieden wij een professioneel e-mailadres, een domeinnaam en beveiligde hosting op de Belgische servers van Proximus.

Proximus Business

Jouw bron voor nieuws over telecommunicatie en ICT voor kmo’s

Andere artikels van Proximus Business