Aan de slag met Google Display Ads

Gepubliceerd op 04/08/2021 in Tech, tips & tricks

Zoek je nieuwe mogelijkheden om extra bezoekers naar je professionele website te lokken en zo klanten aan te werven? Dan is Google Display Ads wat je nodig hebt. Ontdek hier hoe je ermee aan de slag gaat.

Aan de slag met Google Display Ads

Dankzij Google Display Ads bereik je potentiële klanten terwijl ze aan het surfen zijn op hun favoriete websites. Zo toont Google Display Ads je advertentie in hun Gmail, in een Youtubevideo of als banner op een deelnemende (nieuws)website. Met deze succesvolle strategie bereikt het Google Display Network maar liefst 90% van alle internetgebruikers wereldwijd. Dat betekent een enorm potentieel voor jouw bedrijf. We bekijken de mogelijkheden hieronder in detail.


Hoe start je met Google Display Ads?

Voor je in Google Ads aan de slag gaat met het verzinnen van pakkende teksten en het zoeken van aantrekkelijke beelden, kan je maar beter even nadenken over waar je met je campagne naartoe wil. Met deze stappen start jij een succesvolle campagne met Google Display Ads.

1. Bepaal je doelstelling

Voor je begint, bepaal je eerst welke resultaten je precies wil behalen met je campagne en wat de KPI’s zijn. Dat kan bijvoorbeeld gaan over bereik, aantal keer dat dezelfde persoon je ad gezien heeft of het aantal bezoekers dat op je website terechtkwam. Of misschien ga je voor conversie in de vorm van inschrijvingen voor je nieuwsbrief of bestellingen in je webshop? Bepaal voor jezelf ook de maximale kosten per resultaat, zo kan je steeds afwegen of de campagne succesvol was.

2. Definieer je doelgroep

Bepaal wie je precies probeert te bereiken met je campagne. Denk aan kenmerken als geslacht, leeftijdsgroep en relavante interesses. Onderzoek dan het type websites waarop je doelgroep zich begeeft zodat jouw ads daar zeker getoond worden. Wil je bijvoorbeeld jonge gamers bereiken met je webshop? Dan zit je zeker goed met ads op Youtube.

3. Zorg voor een aantrekkelijke landingspagina

Als je bezoekers wil aantrekken voor je website, heb je natuurlijk een aantrekkelijke landingspagina nodig. Zorg dat de ad naadloos aansluit bij de info op je site en dat je bezoeker meteen datgene vindt waar hij naar zoekt.

4. Ontwerp je ads

Nu is het tijd om je advertenties zelf aan te maken. Dat kan op twee manieren:

  • Met responsieve display-advertenties

Met responsieve advertenties schrijf je een korte tekst en voeg je een afbeelding en logo van je bedrijf toe. Google maakt met die info zelf de best presterende ad op voor jouw doeleinden. Zo past jouw advertentie steeds bij de look-and-feel van de website of het platform waarop ze getoond word en ervaren surfers ze als minder storend.

  • Met zelfgemaakte beeldadvertenties

Wil je liever van A tot Z zelf bepalen wat je publiek te zien krijgt? Dan kan je de volledige ad zelf opmaken en vervolgens uploaden als afbeelding of in html5-formaat. Zorg wel dat je je ads in verschillende variaties opmaakt zodat je kan testen

5. Kies je plaatsingen

Het Google Display Netwerk toont je ads op verschillende plaatsen. Denk dus goed na over waar je jouw doelgroep het best kan bereiken en hoe je ad er moet uitzien om daar correct getoond te worden.


Om ervoor te zorgen dat jouw bedrijf nog beter zichtbaar is online, kan je kiezen voor Bizz Online ! Daarbij creëren wij je professionele website van A tot Z, zorgen we voor een goede SEO-score en bieden we de nodige ondersteuning.

Ontdek Bizz Online nu meteen!

Verder staat er steeds een digitaal adviseur voor je klaar om al je vragen te beantwoorden en krijg je van ons een professioneel mailadres, domeinnaam en hosting op de Belgische servers van Proximus cadeau.

Proximus Business

Jouw bron voor nieuws over telecommunicatie en ICT voor kmo’s

Andere artikels van Proximus Business