Oldtimerservice Van Geyte werkt aan lichtsnelheid

Gepubliceerd op 27/01/2017 in Jouw verhalen

We maken kennis met iemand voor wie de toekomst nú al bezig is.

Oldtimerservice Van Geyte werkt aan lichtsnelheid

Cesar - Cis - Van Geyte (54) is sinds 2 jaar de enthousiaste zaakvoerder van Oldtimerservice Van Geyte in Wilrijk. Om zijn klanten zo goed mogelijk te helpen, koos hij voor fiber, de nieuwste technologie van Proximus. 

Jaren ervaring op de teller

Cis heeft er al een stevig parcours opzitten: 12 jaar in een Ford-garage, daarna een aantal jaren in een garage van Amerikaanse wagens en tot slot 13 jaar bij VAB Pechverhelping. Een garagist met járen ervaring op de teller, dus. 

Twee jaar geleden maakte Van Geyte de switch van jarenlang bijberoep naar volwaardig zelfstandige. “Niet te onderschatten, die overstap. Maar je eigen baas zijn is zó leuk: werk ik vandaag tot 23 uur en stop ik morgen om 15 uur? Dan doe ik dat. Alleen die administratie hé, dat is soms wat minder (lacht)! 

“Mijn klanten verdienen de best mogelijke service.”

Als fulltime zelfstandig ondernemer had Cis natuurlijk een eigen garage nodig. En de nieuwste technologie was onontbeerlijk voor hem: “Ik wil mijn klanten op de best mogelijke manier bedienen, dus heb ik ook de beste en snelste producten op de markt nodig. 

De voordelen van fiber overtuigden me meteen. Mijn fiberverbinding heeft mij nog nooit in de steek gelaten en is superstabiel. Trouwens, de belofte van Proximus dat ze me dezelfde dag nog uit de nood helpen als er toch iets misgaat: die bedrijfszekerheid is voor mij óók een belangrijke reden om voor Proximus te kiezen.”

Vroeger een halfuur bellen, nu in 5 minuten besteld

Een garagist zonder internet? Dat kan je je vandaag de dag nog moeilijk voorstellen, volgens Van Geyte. “Weet je hoe ik vroeger reserveonderdelen bestelde? Ik belde met mijn vaste telefoonlijn een halfuur met een medewerker van het auto-onderdelenbedrijf in Engeland. Een halfuur, want ik vertelde wat ik nodig had, hij zocht dat op in zijn catalogus en maakte de bestelling voor mij klaar. Een internationaal telefoongesprek van een halfuur: je kunt zelf wel uitrekenen dat dat niet goedkoop was! 

Nu, met mijn supersnelle fiberverbinding, is dat allemaal verleden tijd. Ik meld me aan op de onlinecatalogus van het onderdelenbedrijf, kies met een paar kliks wat ik nodig heb, betaal online met mijn kredietkaart en twee dagen later staat hier een koerier met mijn bestelling. Dat is toch fantastisch?” aldus de enthousiaste garagist.

Fiber, da’s downloaden en betalen aan lichtsnelheid

Maar niet alleen voor bestellingen is fiber van Proximus dé nieuwe manier van werken. Bij nieuwe wagens - die Cis soms ook onder handen neemt - moet je de boordcomputer uitlezen, of een nieuw besturingssysteem downloaden. “Zo gebeurd met die snelle internetverbinding!” 

En ook op zijn geld hoeft Van Geyte tegenwoordig niet meer te wachten: “Betalen met de bank- of kredietkaart gaat supersnel! Vroeger kon je je bij wijze van spreken nog scheren tussen het moment dat je je kaart in het toestel stak en de uiteindelijke ‘piep-piep-piep’! Dat is allemaal verleden tijd nu. Gelukkig maar!”

Realtime = realtime

Safety first, ook bij Oldtimerservice Van Geyte. “De beelden van mijn bewakingscamera check ik in realtime op mijn smartphone of laptop, waar ik ook ben. En met realtime, bedoel ik ook écht realtime. Want ook het mobiele internet via 4G van Proximus is ra-zend-snel,” vertelt Cis.

Back to the future

Dat vroeger alles beter was, hoor je wel eens. Maar dat klopt niet altijd, volgens Van Geyte. “Die wagens van vroeger, die maken ze niet meer. Met een schroevendraaier en een hamer kon je toen een hele auto herstellen. Nu moet je de ganse wagen demonteren om een lampje te vervangen. 

Maar de internetverbinding? Die fiberverbinding is wél veel beter nu. Terugkeren naar mijn oldtimerinternetverbinding van vroeger? Neen, bedankt! (lacht)”.

Wil u ook surfen aan lichtsnelheid? Check onze Proximus fiber voor uw zaak.

Johan

Proximus-schrijver.

Andere artikels van Johan