De fundering van online zichtbaarheid voor bouwbedrijven
Gepubliceerd op 15/07/2022 in Tech, tips & tricks
Hoe vind je een goed bouwbedrijf? Naast mond-tot-mondreclame lichten je potentiële klanten zich ook online in. Je bedrijf heeft dus veel te winnen bij een betere zichtbaarheid op internet. Leg de juiste fundering voor je digitale marketing met de volgende vijf tips.
1. Zichtbaarheid voor je bedrijf, inspiratie voor je klanten
Er wordt vaak gezegd dat de Belg een baksteen in zijn maag heeft. Maar waar doet hij dan inspiratie op voor zijn bouw-, renovatie- of decoratieprojecten? Bij jou, natuurlijk! Daarom is het essentieel je producten en diensten via verschillende digitale kanalen in de kijker te zetten. Zet je expertise in de verf aan de hand van video's en foto's op sociale media zoals Facebook, Instagram of zelfs Pinterest. Zo open je nieuwe mogelijkheden voor je bedrijf.
2. Bied informatieve inhoud
Een foto mag dan wel ideaal zijn om de aandacht te trekken, toch is het een goed idee er interessante en informatieve inhoud aan toe te voegen. Toon je verwezenlijkingen en (bouw)projecten aan de hand van eenvoudige en precieze details. Je kunt tips op je website zetten of een blog bijhouden waarop je artikels publiceert over de thema's die potentiële klanten het nauwst aan het hart liggen: energie, isolatie, herstellingen, ... Je kunt ook tutorials aanbieden op YouTube. Mogelijkheden te over!
3. SEO: een zeer belangrijke troef
Aanwezig zijn op zoekmachines zoals Google is van essentieel belang voor bedrijven. Om echt het verschil te maken, dien je een plaats te veroveren op de eerste zoekpagina. Daarom is het nodig zoekmachineoptimalisatie (Search Engine Optimization of SEO) te beheersen. Door relevante trefwoorden gebaseerd op zoekopdrachten te gebruiken, kun je je webpagina’s optimaliseren en ze zo hoog mogelijk laten scoren in de zogenaamde organische zoekresultaten, die dus gratis zijn. Wil je je kansen op succes vergroten? Schakel een SEO-professional in!
4. Gerichte reclame met SEA
Naast SEO kan ook SEA veel klanten naar je site leiden. SEA is reclame tegen betaling die verschijnt in de zoekresultaten van Google. Dit model is gebaseerd op de kost per klik, maar ook op de wet van vraag en aanbod. De populairste zoektermen zijn dus duurder dan de minder populaire. Denk dus goed na over je boodschap om het juiste doelpubliek aan te spreken en je budget onder controle te houden.
5. Bouw aan een echte klantenervaring
Lokt je site veel klanten? Goed zo! Steek nog een tandje bij door een volledige klantenervaring te bieden. Toon concreet dat je beschikbaar bent indien klanten vragen hebben of meer informatie wensen.
Wil je weten of je een goede klantenervaring biedt? Beantwoord deze vragen:
- Heb je een contactformulier?
- Heb je een gedetailleerde FAQ-pagina?
- Staat je telefoonnummer duidelijk vermeld?
- Reageer je snel genoeg op vragen en offerteaanvragen van je prospects?
En jij, heb jij als eens nagedacht over digitale oplossingen voor jouw bedrijf waarvan je zeer tevreden kan zijn?
Business Booster helpt onze klanten om hun bedrijf online lokaal te doen groeien, ongeacht hun sector of ambities.
Geniet van advies, begeleiding en een follow-up door een digitale expert bij elke fase.
Verder staat er ook steeds een digitale adviseur klaar om al jouw vragen te beantwoorden en bieden we je een domeinnaam, een professioneel e-mailadres en hosting op onze Proximus-servers.
Katleen
Efficiënt zijn, da’s mijn dada. Verwacht je aan concrete tips, apps en diensten die het je gemakkelijk maken!