Hoe kan ik een conference call opzetten op mijn smartphone?

Gepubliceerd op 12/11/2021 in Tech, tips & tricks

Conference calls zijn een uitstekende manier om vergaderingen tussen collega's op afstand te organiseren. En het is nog handiger als je het via je smartphone kan doen. Ontdek hier hoe je een conference call op je mobiele telefoon kan organiseren.

Hoe kan ik een conference call opzetten op mijn smartphone?

Tegenwoordig wordt telewerken steeds gebruikelijker, zowel in grote bedrijven als in kleine startende ondernemingen. Bijgevolg is er behoefte aan manieren om contact te houden met collega's en vergaderingen te organiseren. Er zijn verschillende mogelijkheden, maar conference calls zijn bijzonder handig en zeer snel.

Het is heel makkelijk om dergelijke conferenties op je smartphone te organiseren omdat je niet eens een applicatie van een derde partij hoeft te downloaden. Je kan alles meteen doen met de basisfuncties van je smartphone. Wij raden je echter aan contact op te nemen met je operator om meer te weten te komen over de tarieven voor dit soort gesprekken. Over het algemeen kunnen deze gesprekken gevoerd worden tussen 3 en 5 personen.

1. Houd een conference call via Android

Hier zijn de stappen die je moet volgen om een conference call te organiseren:

  • Open de applicatie "Contacten" op je smartphone.
  • Zoek je eerste contactpersoon in je telefoonboek en begin een gesprek.
  • Zodra de oproep is gestart, klik je op de knop "Toevoegen" en je eerste beller wordt in de wacht gezet.
  • Wanneer het tweede gesprek wordt gestart, klik je eenvoudig op "Samenvoegen" om de tweede beller aan het eerste gesprek toe te voegen. Zo kan je een groepsgesprek voeren met collega's of klanten.

2. Houd een conference call via iOS

  • Begin een gesprek met je eerste beller en wacht tot het gesprek tot stand is gebracht.
  • Klik op "Nieuw gesprek" en bel een tweede contactpersoon
  • Klik dan op "Conferentie".
  • De twee oproepen zijn nu samengevoegd. Je kan andere bellers toevoegen door dezelfde handeling te herhalen. Lukt dat niet, dan heb je de door je operator toegestane deelnemerslimiet bereikt.

Merk op dat in beide gevallen, op Android en iOS, alleen de persoon die het gesprek heeft geïnitieerd mensen kan toevoegen aan en uitsluiten van het groepsgesprek.


3. Gebruik de toepassing Call Connect

Heb je ooit gehoord van de app Call Connect? Het is een toepassing met heel wat functies, waaronder de mogelijkheid om groepsgesprekken te organiseren. De app is beschikbaar voor Android en iOS (iPhone en iPad). Naast groepsgesprekken kan je met Call Connect ook eenvoudig een van je contactpersonen bellen, een tweede gesprek beantwoorden, een gesprek in de wacht zetten of doorschakelen of de optie "niet storen" activeren.

Maar laat ons nu kijken naar het opzetten van een conference call. Het eerste wat je moet doen is de optie "Oproepbeheer" activeren. Dat doe je zo:

  • Open de Call Connect-app.
  • Tik op de drie horizontale lijnen en kies Oproepinstellingen.
  • Tik op BroadWorks Anywhere.
  • Tik op je mobiele nummer.
  • Controleer de optie Oproepbeheer.

Nu kan je een conference call starten door de onderstaande stappen te volgen:

  • Druk op het silhouetlogo om een eerste contactpersoon te bellen of open het toetsenbord om een eerste intern of extern nummer te kiezen. Kan je je contacten niet zien? Druk op Telefoonboek en kies Lokaal adresboek.
  • Kies een contactpersoon of kies een nummer en druk op de telefoontoets om het gesprek te beginnen.
  • Terwijl je aan de lijn bent met de eerste beller, druk je op de toets om te schakelen tussen toepassingen om naar de app Call Connect te gaan.
  • Bel een tweede contactpersoon of draai een tweede nummer.
  • Start de tweede oproep. Het eerste gesprek wordt in de wacht gezet.
  • Terwijl je aan de lijn bent met de tweede beller, ga je terug naar “Gesprek verbinden”.
  • Druk op “Gesprekken samenvoegen”. Je hangt nu aan de lijn met twee bellers.

Makkelijk, toch? Je kan Call Connect downloaden voor AndroidNieuw venster en iOSNieuw venster.


4. Een conference call opzetten via WhatsApp

De stappen zijn gelijkaardig aan de bovenstaande:

  • Bel de eerste beller en wacht tot de oproep tot stand komt.
  • Voeg nog een beller toe door op de knop "Contact toevoegen" rechtsboven in het scherm te klikken.

Dat is het! Let op: WhatsApp staat alleen gesprekken toe met 4 deelnemers ouder dan 16 jaar. Het voordeel is wel dat je je camera kan activeren om een videogesprek te voeren.


5. Tijd om een videoconferentie te organiseren? Hier zijn enkele handige toepassingen:

Als je op kantoor bent en meer tijd hebt, is het soms handiger om een videoconferentie te organiseren zodat je je gesprekspartners kan zien. Er zijn tientallen toepassingen die deze dienst aanbieden. Dit zijn enkele voorbeelden:

  • Facebook Messenger: Het grote voordeel van deze applicatie is dat je videogesprekken kan organiseren met maximaal 50 personen. Maak gewoon een groep aan met je contactpersonen en klik dan op de cameraknop rechtsboven in het scherm.
  • Zoom: Deze toepassing werd speciaal ontworpen voor zakelijke gesprekken en biedt end-to-end encryptie voor maximale veiligheid. Je hebt niet eens een account nodig om aan een conference call deel te nemen. Je hebt er echter wel een nodig om een conference call op te zetten.
  • Skype: Ook met deze populaire toepassing kunnen tot 50 mensen aan een videogesprek deelnemen.

Om een conference call rechtstreeks vanop je smartphone op te zetten, is Business Flex precies wat je nodig hebt! Met dit pakket op maat beschik je altijd over een onbeperkte internetverbinding met een optimale wifi-ervaring, naast een mobiel abonnement.

Ontdek Business Flex nu meteen!

Is dit nog niet genoeg voor jou? Geen probleem! Combineer Business Flex met onbeperkt bellen vanaf een vaste lijn, toegang tot de Pickx-toepassing en zelfs het bouwen van je eigen professionele website met Bizz Online.

Sophie

Het web en apps, dat zijn m’n grootste passies. Yep, ik hoor ook bij de FOMO-club. Je zal me dus nooit zonder m’n smartphone zien! #friends #family #travels #web #popculture #graphicdesign #art #fun

Andere artikels van Sophie