Hoe stel je je voicemail in en hoe wijzig je hem?

Gepubliceerd op 30/10/2023 in Tech, tips & tricks

Tijdens een werkdag op kantoor kan je misschien niet altijd alle telefoontjes van je klanten of collega's beantwoorden. Daarom is het belangrijk om een goede voicemail in te stellen om mensen te laten weten dat je niet bereikbaar bent en ze te vragen een bericht achter te laten of je later terug te bellen. Lees hier hoe je je voicemail instelt op je smartphone.

Hoe stel je je voicemail in en hoe wijzig je hem?

Als professional of bedrijfseigenaar is je voicemail een essentieel element in het opbouwen van een goede relatie met je klanten en collega's. Je voicemail geeft hen nuttige informatie als jij een oproep niet kan beantwoorden. Weet je niet hoe je je voicemail moet instellen of aanpassen? Geen probleem, hieronder leggen we alles uit.

Hoe wijzig ik mijn voicemail?

In feite kan je twee voicemailsystemen instellen: eentje op je mobiele telefoon en eentje op je vaste lijn. De procedure is bijna hetzelfde, op één detail na. Zo werkt het:

  • Om je Proximus-voicemail voor de eerste keer in te stellen en te activeren, bel je simpelweg naar 1969. Je krijgt dan onmiddellijk de vraag om je voicemail te registreren.
  • Om je voicemail te wijzigen, bel je opnieuw naar 1969 vanaf je mobiele telefoon of 0475/15.19.69 vanaf een vast toestel. Als je in het buitenland bent, bel dan +32 475/15.19.69.
  • Als je belt met een vast toestel of vanuit het buitenland, wordt je gevraagd om je mobiele nummer en je voicemailcode in te voeren.
  • Kies vervolgens optie 3 om je voicemailinstellingen te wijzigen.
  • Kies daarna optie 1 om een nieuw voicemailbericht van maximaal 60 seconden in te spreken. Volg de instructies.

Op een vaste lijn volg je precies dezelfde procedure. Alleen de nummers veranderen: 1969 werkt vanaf je eigen vaste lijn, maar als je vanaf een andere telefoon belt, toets je 078/15.19.69 in of +32 78/15.19.69 als je in het buitenland bent.


Hoe spreek ik een goede voicemail in?

Heb je inspiratie nodig voor het inspreken van je nieuwe voicemail? We geven je graag een paar tips. Hier zijn een paar dingen die je zeker in je voicemail moet opnemen:

  • De naam van je bedrijf en jouw naam als het je mobiele nummer is.
  • Verontschuldig je voor het feit dat je niet kan antwoorden.
  • Herinner hen aan je openingstijden, dat is altijd handig.
  • Vraag je beller om zijn of haar contactgegevens achter te laten zodat je zo snel mogelijk kan terugbellen.
  • Je kan je klant ook doorverwijzen naar je Facebook-pagina, een ander sociaal netwerk of je website.

Met al deze elementen neem je een complete voicemailservice op zodat je je klanten goed van dienst kan zijn en snel kan terugbellen.


Uiteraard heb je ook een mobiel abonnement nodig om je voicemail te configureren. Kies dan voor Business Mobile! Selecteer het abonnement dat past bij de behoeften van je bedrijf: van 5 GB mobiele data tot 100% onbeperkt. Elk abonnement omvat bovendien onbeperkte sms-berichten en belminuten. De keuze is aan jou!

Ontdek Business Mobile nu meteen!

Proximus Business

  

Andere artikels van Proximus Business
Hulp nodig?

Vragen over ons aanbod?

Een expert staat voor u klaar