Wil je als schoonheidsspecialist ook online schitteren?

Gepubliceerd op 15/07/2022 in Tech, tips & tricks

Door de coronacrisis hebben veel mensen hun activiteit on hold moeten zetten. Veel schoonheidsspecialisten hebben niet geaarzeld om hun online salon een make-over te geven. Een lonende keuze, zo mocht blijken. Wil je dit ook? We geven je alvast een aantal tips voor je schoonheids- of kapsalon.

Wil je als schoonheidsspecialist ook online schitteren?

1. Laat op je website je ware gelaat zien ...

Een website is voor een schoonheids- of kapsalon essentieel. In één oogopslag krijgen je klanten alle formules te zien, met duidelijke teksten en aantrekkelijke foto's. Het is ook een goed idee een knop toe te voegen waarmee eventuele klanten nog sneller online kunnen reserveren! Voel je je nog wat onzeker over het beheer van een eigen website? Maak je geen zorgen: er is altijd iemand om je te helpen. De experts van Proximus laten je niet met de handen in het haar zitten!

2. ... en laat je van je beste kant zien!

Een website? Check! Nu moeten je klanten je nog snel en makkelijk kunnen vinden. Zorg er dus voor dat je site optimaal te vinden is met zoekmachines zoals Google. Yohann Le Bris, digital marketing expert bij Proximus Business, heeft twee tips. Denk in de eerste plaats aan je lokale verankering door je site te registreren op online listings of op je gemeentelijke website. Maak ook een Google My Business-account aan en zorg er met praktische informatie en foto's voor dat je salon goed oogt op internet.

3. Speel met beelden en gebruik mooie foto's

Laten we even terugkomen op de foto's. In de schoonheidssector zijn ze de beste manier om je werk in de kijker te plaatsen. Denk niet alleen aan je website, maar post je mooiste foto's van kleurspoelingen, brushings, behandelingen, manicures, enz. ook op de sociale media (Facebook en Instagram). Als je producten verkoopt, toon ze dan zeker ook! Kies voor foto's die zo professioneel mogelijk zijn en roep zo nodig de hulp in van een beroepsfotograaf. Nog een laatste tip: zorg ervoor dat je inhoud up-to-date blijft en dat je mee bent met de laatste trends.

4. Je beste socialemediaprofiel

Relaties zijn erg belangrijk in je sector. Om een sterke band te creëren met je klanten, zijn de sociale media je beste bondgenoten. Of je nu Facebook, Instagram of zelfs TikTok gebruikt, communiceer met je klanten via verhalen, fotoposts of door hun mening te vragen over een product of een nieuwe behandeling. Maak je boodschap specifiek zodat je community zich zo betrokken mogelijk voelt. Dit geeft je klanten het gevoel dat je echt oog hebt voor hun behoeften.

5. Op-en-top beschikbaar

Om de relatie met je klanten te vervolledigen, dien je ook te tonen dat je beschikbaar bent. Gepersonaliseerde communicatie zal beslist in de smaak vallen. E-mails sturen is een goed begin, maar chats via Messenger of zelfs WhatsApp (waarvan ook een professionele versie bestaat), zullen nog meer gewaardeerd worden omdat ze directer zijn. Je kunt bijvoorbeeld automatische berichten sturen - zelfs buiten de werkuren - of naar je website verwijzen om je klanten in te lichten over een nieuw product of een nieuwe behandeling.

En jij, heb jij als eens nagedacht over digitale oplossingen voor jouw bedrijf waarvan je zeer tevreden kan zijn?

Business Booster helpt onze klanten om hun bedrijf online lokaal te doen groeien, ongeacht hun sector of ambities.

Geniet van advies, begeleiding en een follow-up door een digitale expert bij elke fase.

Verder staat er ook steeds een digitale adviseur klaar om al jouw vragen te beantwoorden en bieden we je een domeinnaam, een professioneel e-mailadres en hosting op onze Proximus-servers.

Katleen

Efficiënt zijn, da’s mijn dada. Verwacht je aan concrete tips, apps en diensten die het je gemakkelijk maken!

Andere artikels van Katleen