Een eigen website voor je zaak? Dit zijn de 5 meest gestelde vragen!
Gepubliceerd op 20/08/2018 in Inspiratie
Heb je nog geen website voor je zaak, maar denk je er wel over na? Spannend! Je zit vast met een hoop vragen. Hoeveel tijd en geld er in zo’n website kruipt, bijvoorbeeld. En of jouw investering ook effectief meer klanten gaat opleveren. Onze Bizz Expert beantwoordt hieronder de 5 meest gestelde vragen over bedrijfswebsites.
- “Ik heb al een Facebookpagina voor mijn zaak. Heb ik nog een website nodig?”
Facebookpagina’s zijn gratis reclame, maar geen volwaardig alternatief voor echte websites. Je Facebookpagina scoort bijvoorbeeld helemaal niet goed in Google. Via zoekmachines ga je zo dus héél weinig nieuwe klanten aantrekken. Bovendien hang je op Facebook vast aan de algoritmes, prijzen én mogelijkheden van het sociale netwerk. Terwijl een volwaardige website écht van jou is.
Advies van de Bizz Expert:
Een Facebookpagina is een leuke digitale aanvulling op je website, maar het is geen alternatief. - “Wat kost een website?”
De prijs van een website kan enorm variëren. Tientallen factoren hebben een invloed. Het aantal pagina’s dat je nodig hebt, bijvoorbeeld. Of je een webshop wil. En of je ontwikkelaar met een leeg blad begint of een kant-en-klaar sjabloon gebruikt. De goedkoopste websites kosten enkele honderden euro’s, de duurste miljoenen.
Advies van de Bizz Expert:
Ga voor een website op maat van jouw bedrijf, maar durf zeker te investeren. Een goeie website levert je vroeg of laat extra klanten op en verdient zichzelf zo terug! - “Kan ik mijn website zelf maken?”
Zelf een website maken is zoals je eigen huis bouwen: het kan, als je er echt álles over weet. Kan je enkel goed teksten schrijven? Dan is de kans groot dat je doe-het-zelfwebsite technisch slecht in elkaar zit. Met alle gevolgen van dien: lange laadtijden, gebroken links, onlogische opbouw en lage scores in zoekmachines.
Advies van de Bizz Expert:
Zelf een website bouwen kan, maar is zelden of nooit aan te raden. Zelfbouwpakketten zijn nog steeds vrij complex én leveren niet hetzelfde resultaat als een echte ontwikkelaar. - “Hoeveel tijd kruipt er in een website?”
De tijd en moeite die je in je bedrijfssite moet steken, hangt volledig af van het product dat je koopt. Een goedkoop doe-het-zelfpakket kost je tientallen of zelfs honderden uren. Kies je daarentegen voor een ‘do-it-for-you’-formule als Business Booster, dan blijft je eigen input beperkt tot het absolute minimum.
Advies van de Bizz Expert:
Heb je als ondernemer tijd te kort? Kies dan voor een website waar je zelf zo weinig mogelijk voor moet doen. Een goeie webontwikkelaar kost een tikje meer, maar je slaapt wel op beide oren. - “Gaat een website mij ook effectief meer klanten opleveren?”
Absoluut. Een goeie website is een soort online-etalage die vanzelf klanten aantrekt. Meer zelfs: met een goed doordachte flow belanden de aanvragen voor je product of dienst automatisch in je mailbox. Bovendien is je site 24/7 beschikbaar én zorgt zoekmachine-optimalisatie (SEO) ervoor dat iedereen je weet te vinden op Google.
Advies van de Bizz Expert:
Een goed gebouwde website is een investering die rendeert. Een deel van je bezoekers wordt vroeg of laat klant, en een goeie webontwikkelaar kan dat percentage nog opkrikken.
En jij, heb jij als eens nagedacht over digitale oplossingen voor jouw bedrijf?
Business Booster helpt je om je bedrijf online lokaal te doen groeien, ongeacht jouw sector of jouw ambities.
Geniet van advies, begeleiding en een follow-up door een digitale expert bij elke fase.
Proximus Business
Jouw bron voor nieuws over telecommunicatie en ICT voor kmo’s